حمله افراد مسلح به خط لوله نفت یمن

شماری از افراد مسلح به خط لوله اصلی نفت یمن حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات یمنی در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کردند اعضای قبایل روز دوشنبه به خط لوله اصلی صادرات نفت این کشور حمله کردند که این حمله به توقف انتقال نفت خام منجر شد.

 خطوط لوله انتقال نفت و گاز یمن بارها به ویژه از زمان به‌وجود آمدن خلاء قدرت در پی اعتراضات گسترده علیه دولت در سال 2011، هدف حمله اعضای قبایل که با دولت اختلاف دارند، قرار گرفته که این مسئله به کمبود سوخت و کاهش درآمدهای صادراتی این کشور فقیر منجر شده است.

ثبات یمن به علت موقعیت راهبردی این کشور در کنار عربستان ، صادرکننده اصلی نفت و خطوط کشتیرانی و همچنین به علت اینکه یمن یکی از فعال‌ترین شاخه‌های القاعده را در خود جای داده، یکی از اولویت‌ها برای آمریکا و متحدان عرب این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس است.

مهاجمان، این خط لوله را در نزدیکی میدان تولید نفت "وادی عبیده " در استان مارب در مرکز یمن منفجر کردند.

شرکت دولتی نفت یمن مالک این خط لوله است که به دریای سرخ منتهی می‌شود.

افراد مسلح عضو قبایل به منظور امتیاز گرفتن از دولت - برای کسب فرصت‌های شغلی، حل مناقشات ارضی یا آزاد کردن اقوام خود از زندان، دست به چنین حملاتی می‌زنند.

یک مقام نفتی یمن که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد اگر اعضای قبایل اجازه دهند، می‌توان این خط لوله را ظرف یک یا دو روز تعمیر کرد
.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمله ، افراد ، مسلح ، خط ، لوله ، نفت ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار