یک روانشناس گفت: فرد گرایی و وجود نداشتن معنا و هدف در زندگی علل اصلی روز مرگی جوانان امروز است.

رقیه غفار تبریزی وران‌شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با علل روز مرگی  جوانان گفت: وجود کار و درس متناسب با علایق فرد می‌تواند تا حد زیادی از روزمرگی وی بکاهد.

همچنین در صورتی که در کار جوان فرصت خلاقیت و رشد استعداد‌هایش وجود داشته باشد فرد از احساس پوچی تکرار هر روزه‌ی مسئولیت‌هایش رها می‌شود و به این باور می‌رسد که می‌تواند مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: از علل احساس روزمرگی در جوانان عدم هدفمندی در زندگیشان است.
در گذشته ، جوانان از امکانات محدودی برخوردار بودند حال آنکه اهداف والایی برای خود داشتند و به دلیل کمبود‌هایشان برای رسیدن به آنها و پیشرفت، حداکثر تلاش خود را می‌کردند ، کمبود معنا و هدف در زندگی، هر روزه این سوال را برای جوانان ایجاد می‌کند که " برای چه " زندگی می‌کند و در نتیجه در چار روزمرگی می‌شود.

این کارشناس در ادامه افزود: والدین نباید تمامی امکانات رشد و راه‌های رسیدن به آن را برای کودک خود هموار کنند بلکه از همان دوران به گونه‌ای باشد که کودک در ازای کاری که انجام می‌دهد پاداشی را دریافت کند تا در بزرگسالی به این باور رسیده باشد که تنها در صورت تلاش به رفاه و هدفش می‌رسد.

غفار‌تبریزی خاطر نشان کرد: اگر جوان در جامعه احساس تنهاییی نکند و به گونه‌ای باشد که اهدافش با جامعه سنخیت داشته باشد و جرئی از یک کل متعالی بشود،‌ به این سمت و سمو می‌رود که برای جامعه‌اش مفید است ، برای مثال اگر در ژاپن کارخانه‌ای به ضرر روبه رو شود، کارکنان حاضر به همکاری و عدم دریافت حقوق برای مدتی هستند که در چنین جامعه‌‌ای هر فرد در خدمت کشور و یا  collective  است و باعث می‌شود جوان نسبت به زندگی در میان هم وطنانش احساس" مفید بودن" داشته باشد.

وی در پایان گفت: علاوه بر تمام موارد ذکرشد نباید فراموش کرد که  زندگی یک جوان علاوه بر کار و درس، به میزان زیادی به تفریح، مسافرت و ورزش وابسته است و می‌تواند روحیه‌اش را به شدت تغییر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار