رئیس جمهوری عراق در مصاحبه‎ با شبکه اسکای نیوز عربی ایران را کشور دوست و همجوار عراق خواند و تاکید کرد بغداد خواستار روابط با تهران در چارچوب روابط بین المللی است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "فواد معصوم" در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی با اشاره به اینکه ما ایران را از دید آمریکا و آمریکا را از دید ایران نمی‌نگریم، گفت: ایران کشور دوست و همجوار عراق است و ما روابط با این کشور را براساس روابط بین‎المللی می‌نگریم.

معصوم گفت: ما با چشم آمریکا به ایران نگاه نمی کنیم و برعکس با چشم ایران نیز به آمریکا نگاه نمی کنیم. ما با چشم خود به ایران نگاه می کنیم. ما با ایران بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک داریم. با ایران نیز روابط اقتصادی و تجاری داریم. ایران برای ما کشوری دوست است. 

فؤاد معصوم در پاسخ گفت: رابطه ایران با عراق از روی ترس و مخافظه کاری نیست. ایران از زمان قدیم نیز با عراق به عنوان کشور همسایه رابطه داشته و دو کشور پیمان بغداد را در گذشته به امضاء رسانده اند، علاوه بر این مشترکات مذهبی نیز در ایجاد روابط بی تاثیر نبوده است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه هنگامی‎که داعش حمله به مناطق مسیحی‎نشین و ایزدی‎نشین را آغاز کرد نسبت به خطر این گروهک هشدار دادم، افزود: پس از فروپاشی ارتش عراق در موصل مقابله با داعش با یگان‎های ویژه نظامی کمی دشوار شده است.

رئیس جمهوری عراق افزود: دولت جدید عراق باید کمیته‎ای ویژه در مورد کشف دلایل فروپاشی و سقوط موصل تشکیل بدهد.

"فواد معصوم" خواستار تشکیل شورای عالی امنیت دفاعی شد، نسبت به اختلاف بین طوایف مختلف در عراق هشدار داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگه نقش مهمی در حفاظت از مناطق مرزی در اقلیم کردستان به عنوان بخشی از عراق داشته‎اند، افزود: داعش توانسته است که بر تسلیحات گسترده و پیشرفته‎ ارتش دست یابد.


انتهای پیام//
برچسب ها: رئیس ، جمهوری ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار