وزیر امور خارجه کشورمان گفت: معیار دوگانه در زمینه مبارزه با افراطی گری را نمی‌پذیریم و می‌بایست معیار ثابتی در این بخش وجود داشته باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" امروز یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه دانمارک که در مشهد مقدس و در جریان سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی برگزار شد افزود: مقابله با افراطی گری نیازمند ائتلاف بین‌المللی است لذا باید معیارهای دوگانه در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نگاه همه جانبه دولت تدبیر و امید در ارتباط با سیاست خارجی گفت: سیاست دولت تدبیر وامید در بخش سیاست‌های خارجی همه جانبه است و کشورهای همسایه ما در روابط بین‌المللی در اولویت قرار دارند.

وزیر امور خارجه افزود: سیاست همه جانبه بدین معنا نیست که ما برای هر ارتباط با هر کشوری نسخه ای جداگانه تدوین کرده ایم بلکه سیاست ما اولویت بخشی در روابط بین‌المللی با کشورهای همسایه و دنبال کردن سیاست‌های یکسان با کشورها است.

وی همچنین گفت: ایران و دانمارک دارای روابط 80 ساله هستند و همکاری‌های خوبی در این مدت بین دو کشور در مورد مسایل مختلف وجود داشته است.

ظریف در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز بار دیگر با اشاره بر صلح آمیز بودن آن تاکید کرد و گفت: راه حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق مذاکره است.

* تحریم ایران به اقتصاد جهانی زیان وارد کرده است

وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این نشست خبری گفت: تحریم جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای اقتصاد اروپا بلکه برای اقتصاد جهانی ضررهایی را به دنبال داشته است.

'مارتین لیدگارد' افزود: ما به مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خوشبینیم و در این میان دانمارک از سیاست اتحادیه اروپایی در امر مسایل هسته ای ایران تبعیت می کند.

وی در ادامه پیرامون خطر تروریسم در منطقه نیز گفت: باید در زمینه مبارزه با تروریسم ائتلاف جهانی شکل گیرد لذا در این خصوص با وزیر امور خارجه ایران گفت و گوهای مفصلی داشتیم.

وزیر خارجه دانمارک با اشاره به ائتلاف 10 کشور اروپایی بر ضد گروهک داعش افزود: اخیرا اجلاس ناتو در ولز بریتانیا علیه داعش تشکیل شد و گفت و گویی نیز در این اجلاس صورت گرفته لذا امیدواریم از لحاظ عملی نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ائتلاف ما شامل کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و دانمارک است که باید در رابطه با موضوع ضد داعش به دیدگاه کلی برسیم و در صورت نیاز به یکی از ابزارهای نظامی و یا بشردوستانه متوسل می شویم.

وزیر امور خارجه دانمارک مهمترین راهکار مبارزه با داعش را جلوگیری از ارسال پول برای این گروهک تروریستی اعلام و بیان کرد: باید در این زمینه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران وعربستان سایر کشورهای منطقه نیز همکاری کنند.

لیدگارد گفت: در این زمینه صحبت‌های اختصاصی بیشتری با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک خواهم داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار