"خاطره‌های بی غبار" عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه تهران است که به مناسبت واقعه تاریخی 17 شهریور ماه به مدت 20 دقیقه روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، "خاطره‌های بی غبار" عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه تهران است که به مناسبت واقعه تاریخی 17 شهریور ماه به مدت 20 دقیقه روی آنتن می‌رود.
ناصر مقدم تهیه کننده " خاطره‌های بی غبار"  در تشریح ساختار این برنامه گفت: این مستند روایت اتفاقات سال 57 از زبان شاهدان عینی ماجراست. 

مقدم ادامه داد: در این برنامه بخشی از خاطره ها در صورت امکان بازسازی شده  و تصاویر آرشیوی، وله های تاریخی نیز در میان برنامه نمایش داده می‌شود. 

 واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به"جمعهٔ سیاه" که در منابع از آن با عنوان"کشتار ۱۷ شهریور" نیز یاد می‌شود، واقعه‌ای در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید، در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی و میدان ژالهٔ تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

بنابر این گزارش ، مستند خاطره های بی غبار شبکه تهران روایت بازسازی شده واقعه 17 شهریور سال 57  از زبان شاهدان عینی ماجرا روز دوشنبه 17 شهریور ماه ساعت 11:40 پخش می‌شود. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار