در پی اعلام آخرین رده‌بندی بهترین جودوکاران جهان در بین ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات اینچئون فقط امیر قاسمی‌نژاد یک پله صعود داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران آخرین رده‌بندی بهترین جودوکاران جهان توسط فدراسیون جهانی جودو اعلام شد که به جز امیر قاسمی‌نژاد بقیه ملی‌پوشان نزول داشتند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی که در چهارم سپتامبر منتشر شد در وزن 60 کیلوگرم بهزاد وحدانی با 90 امتیاز در جایگاه 102 جهان قرار دارد که نسبت به ماه قبل یک پله سقوط داشته است درهمین وزن احسان بهرامیان با 61 امتیاز در جایگاه 120 جهان قرار دارد در این وزن رنکینگ یک و دو در اختیار جودوکاران آسیایی است و رنکینگ سوم در اختیار اروپاییها در وزن 66- کیلوگرم وحید حسنزاده با 38 امتیاز در جایگاه 177 جهان قرار دارد که در این وزن جودوکاران برزیل در صدر قرار دارد و جودوکاران روس و ژاپن دوم و سوم هستند در وزن 73- کیلوگرم سعید ملایی با 192 امتیاز در مکان 66 این رده‌بندی قرار دارد که نسبت به ماه قبل هشت پله سقوط کرده است او در رده‌بندی قبلی در جایگاه 58 قرار داشت.

در همین وزن امید تیزتک نیز با 60 امتیاز در مکان 173 قرار دارد که جودوکاران آسیایی مکانهای اول و دوم را در اختیار دارند و جودوکاران از قاره اروپا درجای سوم قرار دارد.

در وزن 81- کیلو گرم امیر قاسمی‌نژاد تنها جودوکار ایرانی است که به دلیل حضور در مسابقات جهانی در این رده‌بندی یک پله صعود داشته او با 637 امتیاز در مکان 18 قرار دارد که ماه قبل 619 امتیاز در مکان 19 قرار داشت که در این وزن جودوکاران اول و دوم این رده‌بندی اروپایی هستند و مکان سوم در اختیار جودوکار برزیلی است در وزن 90- کیلوگرم محمد جمالی با 100 امتیاز در مکان 97 قرار دارد او در رده‌بندی قبلی با همین امتیاز درمکان ت96 قرار داشت.

در وزن 100- کیلوگرم جواد محجوب با 4 پله سقوط و 718 امتیاز درمکان 22 قرار دارد او در رنکینگ ماه قبل با همین امتیاز در جایگاه هجدهم دنیا قرار داشت.

در وزن 100+کیلوگرم نیز جعفر پهلوانی که پیش از این قرار بود به بازیهای آسیایی اینچئون اعزام شود به دلیل مصدومیت جای خود را به محمد جمالی داده با 70 امتیاز جایگاهی بهتر نود و پنجمی ندارد او ماه قبل با همین امتیاز در جایگاه نود و پنجمی ندارد او با ماه قبل با همین امتیاز در جایگاه 91 قرار داشت که 4 پله سقوط را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، این رده‌بندی در تاریخ چهارم سپتامبر 2014 از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده که آخرین رنکینگ جودوکاران دنیا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ملی ، قاسمی ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار