امروز یکشنبه 16 شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 11 ذیقعده 1435 هجری قمری و 7 سپتامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 69 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمناستیک قهرمانی ایران در تهران برگزار شد.

تیم تهران با 107 امتیاز به مقام اول رسید. مشهد با 46 امتیاز دوم و یزد با 6 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت. در رده بندی انفرادی رضا مفرح از تهران، قهرمان قهرمانان ش. علی یزدزاد از مشهد مقام دوم و قاسم طاری از تهران مقام سوم را کسب کرد.

56 سال پیش در چنین روزی مسابقات شنای قهرمانی ایران در تهران برگزار شد. در این مسابقات تیم آبادان در شنا به مقام قهرمانی رسید و در واتر پلو تیم اهواز مقام قهرمانی را به دست آورد. دهمین بار بود که تیم اهواز مقام قهرمانی مسابقات واترپلوی ایران را کسب می‌کرد.

54 سال پیش در چنین روزی نخستین بار در جهان در مسابقات دوومیدانی بازیهای المپیک 1960 رم ویل مارادولف در گروه زنان در سه ماده، دو 100 متر، 200 متر و 400 متر مدال طلا گرفت و اول شد. پیش از آن هیچ زنی در رشته دوو میدانی موفق به کسب سه مدال طلا دربازی‌های المپیک نشده بود.

46 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه بسکتبال در ایران که در تهران برگزار شد تیم‌های بسکتبال ایران و فیلیپین برابر هم قرارگرفتند سرانجام تیم فیلیپین، تیم ایران را با نتیجه 68 بر 66 شکست داد.

در تیم ایران مسعود ماه تابانی، رضامشحون، کاشانی، خلخالی، توفیق، محمدپور ، زاکاران، حداد، غلامرضا شکریان، سروش نگهبان و محمود عدل حضور داشتند. این مسابقه به داوری حسن نیک خو برگزار شد.

40 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی تهران در گروه چهارم تیم‌های ایران و بحرین در برابر هم قرار گرفتند. در این مسابقه تیم ایران موفق شد با نتیجه 6 بر صفر بحرین را شکست دهد. این مسابقه در تهران ودرحضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد. غفور جهانی، دستجردی، حق وردیان، اعتمادی و مدافع تیم بحرین نادر شهاب زننده گل‌های ایران بودند.

در این مسابقه رشیدی، هوشنگی، مسیح نیا، کاشانی، کارگر جم، پروین، اعتمادی،‌حق وردیان، دستجردی، جهانی و روشن برای ایران بازی کردند.

39 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی بوکس ایران در تهران برگزار شد. بوکسور‌هایی که در این رقابت‌ها به مقام نخست رسیدند، عبارت بودند از: فرمان سلطان‌زاده در 48 کیلوگرم از استان مرکزی، بیژن حیدری در 54 کیلوگرم از استان مرکزی، مجید اباییان در 57 کیلوگرم از استان فارس، سهراب وکیل منفرد در 60 کیلوگرم از اصفهان، حسن ابراهیم‌زاده در 63.5 کیلوگرم از استان مرکزی، احمد پورافتخاری از آذربایجان شرقی در 67 کیلوگرم، حسین علی نژاد در 71 کیلوگرم از استان مرکزی.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، زنان ، مسابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار