با توجه به تحريم‌هايی که غرب بر سر بحران اوکراين عليه روسيه اعمال کرده است، اين کشور قصد دارد مناسبات خود را در زمينه انرژي با چين تقويت کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، با توجه به تحريم هايي که غرب بر سر بحران اوکراين عليه روسيه اعمال کرده است، اين کشور قصد دارد مناسبات خود را در زمينه انرژي با چين تقويت کند اما اين اقدام ممکن است راهبردي پرخطر باشد. 

بنابراین گزارش، ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه بدون توجه به درگيري ها در اوکراين و اعمال تحريم هاي جديد از سوي غرب، بزرگترين طرح در جهان را در شرق سيبري راه اندازي کرد.

در چارچوب اين طرح، خط لوله اي به طول چهار هزار کيلومتر احداث خواهد شد و ميادين گازي ياکوتيا روسيه را به درياي ژاپن و نيز مرز چين وصل خواهد کرد.
 
اين طرح از سال 2018 اين امکان را براي روسيه فراهم خواهد کرد تا به موجب قراردادي به ارزش 400 ميليارد دلار ظرف مدت بيش از 30 سال، از طريق يک خط لوله گاز طبيعي چين را تامين کند.  

در پي پايان مذاکرات دشوار 10 ساله روسيه و چين، امضاي قرارداد بين دو کشور در ماه مه، موفقيت بزرگي براي پوتين محسوب مي شد که اقدامش در الحاق منطقه کريمه به خاک روسيه و حمايت از ديگر جنبش هاي جدايي طلب اوکرايني به بروز شديدترين بن بست بين غرب و شرق از دوران جنگ سرد تاکنون منجر شده است. 

بخش اينوسترز مؤسسه موديز در روسيه اين هفته در گزارشي اعلام کرد که قرارداد چين و شرکت بزرگ گازپروم روسيه زمينه را براي تنوع بخشيدن به بازارهاي اين شرکت در منطقه آسيا و اقيانوس آرام همزمان با کاهش فروش گاز در اروپا فراهم خواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار