روسیه رسما صادرات نفت خود را از طریق یک خط لوله نفتی جدید به ساحل اقیانوس آرام آغازکرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، این خط لوله نفتی که بیش از 4000 کیلومتر طول دارد، نفت را از حوزه نفتی تایشت درسبیری به بندرکازمینو در نزدیک مرز چین منتقل می کند.
همچنين؛ روسیه با ساخت این خط لوله نفتی قادر به صدور نفت بیشتر به کشورهای شرق آسیا است و با ساخت این خط لوله نفتی جدید، وابستگی خودرا به بازارهای اروپا کاهش می دهد.
از سوي ديگر، از این خط لوله نفتی می توان سالانه 30 میلیون تن نفت صادرکرد، اما می توان صادرات نفت را از این خط لوله تا 50 میلیون بشکه افزایش داد .ساخت این لوله نفتی بزرگترین پروژه روسیه بعداز فروپاشی اتحاد شوروی سابق است .
پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است؛ ساخت این خط لوله نفتی موجب تقویت اقتصاد این کشور می شود، اما برخی تحلیلگران براین باورند که روسیه قادر نیست نفت کافی را از این خط لوله صادرکند؛ زیرا حوزه های نفتی شرق سبیری به اندازه کافی توسعه یافته نیست.  
شايان ذکر است؛ روسیه که با اتحادیه اروپا برسر قیمتهای کالاهای مختلف اختلاف دارد، مکررا تهدید کرده است که صادرات نفت را به شرق آسیا افزایش خواهد داد.
گفتني است؛ بزرگترین مصرف کنندگان نفت شرق سبیری روسیه درسال 2012 ژاپن وچین و آمریکا بوده اند و روسیه همچنین با نفتکش نفت خود را به فیلیپین و اندونزی وکره جنوبی و مالزی و سنگاپور صادرمی کند.

برچسب ها: صادرات ، خط لوله ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار