مولاوردی گفت: گردشگری سلامت به عنوان یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی در سیاستهای برنامه ششم، مورد توجه جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و از اولویت های مهم این وزارت خانه است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب­دا؛ مولاوردی در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت: با بررسی های کارشناسی به عمل آمده، حداقل 30 درصد از اهداف برنامه پنجم محقق شده است و دولت یازدهم برای برنامه ششم تیم های کارشناسی را موظف به تهیه برنامه ای مدون و کارشناسی کرده است که اهداف را طوری برنامه ریزی نمایند تا قابلیت اجرا داشته و دست یافتنی باشد.

وی گفت: یکی از برنامه های دولت یازدهم گسترش گردشگری سلامت و توریست درمانی است و این برنامه از اولویت های وزارت بهداشت می باشد.

براساس این گزارش، سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: امروزه ارائه خدمات درمانی به بیماران بین المللی در دنیا به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته است از این فرصت در جهت افزایش تولید ناخالص ملی و بالا بردن استانداردهای کیفی ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی خود استفاده می کنند.

محسن عظیمی نژاد افزود: با توجه به اینکه یکی از اجزای اصلی صنعت گردشگری سلامت، مراکز ارائه کننده خدمات درمانی و به خصوص بیمارستانها می باشند، ساماندهی پذیرش و درمان بیماران خارجی در مراکز درمانی یکی از برنامه های مورد توجه وزارت بهداشت می باشد.

وی بیان داشت: دانشکده علوم پزشکی نیشابور در همین راستا در نظر دارد مرکز جامع تخصصی تشخیصی،درمانی و آموزشی، پژوهشی سلامت مادر و جنین را با مساعدت خیرین سلامت در بیمارستان حکیم نیشابور احداث نماید.

گفتنی است: در اولین نشست هم اندیشی نقش خیرین در توسعه بخش بهداشت نیز که در 16 مرداد ماه سال جاری برگزار شد بیش از سی میلیارد ریال برای این امر مهم از طرف خیرین سلامت اختصاص یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار