معاون بهداشت:

اصل و اساس در نظام سلامت، خانه های بهداشت است

سیاری گفت: اصل و اساس در نظام سلامت، خانه‌های بهداشت است.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ علی اکبر سیّاری در نشست متولیان حوزه سلامت، در استان قزوین با تأکید بر اینکه در حوزه سلامت، اصل و اساس، روستاها و خانه های بهداشت می باشند، گفت: در برنامه ریزی ها باید مراکز بهداشتی ـ درمانی روستایی در اولویت کار قرار گیرند.

وی در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به وضعیت مراکز و خانه های بهداشت روستایی به لحاظ وضعیت ساختمانی، تعمیرات و تجهیزات تاکید کرد.

سیّاری بر آموزش پزشکان خانواده و آموزش ضمن خدمت آنان تأکید کرد و اظهار داشت: باید از کیفیِت اطلاعات دانش آموختگان دانشجویان پزشکی در زمینه بهداشت روان، تغذیه و بهداشت محیط اطمینان حاصل شود و ضمن آموزش این سرمایه ها، برکار آنان نیز نظارت شود.

در این نشست، درخصوص وضعیت پزشکان، دندانپزشکان، ماماها و سایر نیروهای انسانی شاغل در مراکز بهداشتی ـ درمانی و همچنین برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تبادل نظر شد و وضعیت دارو، خودرو، محل زیست پزشکان، آزمایشگاه و  رادیولوژی، نیز مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است: در این نشست که دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و روسای شبکه های بهداشت ـ درمان، مدیران گروه ها و کارشناسان مسئول واحدها نیز حضور داشتند، دکتر اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مدیران این حوزه به استخراج شناسنامه وضعیت موجود مراکز بهداشتی ـ درمانی استان، وضعیت نیروهای انسانی و تجهیزات ارائه داد.
 
بازدید معاون بهداشت از مرکز بهداشتی ـ درمانی محمدیه
براساس این گزارش، دکتر علی اکبر سیّاری در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با حضور در مرکز بهداشتی درمانی محمدیه، از واحدهای مرکز، شامل: واحد مراقب سلامت خانواده، پزشکی، تغذیه، خودمراقبتی، همیاری عمومی و مشارکت مردمی، سلامت روان، مددکاری اجتماعی، اتاق آموزش و دیگر واحدها بازدید کرد.

براساس این گزارش، مقرر شده است علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی - که در حال حاضر به جمعیت تحت پوشش این شهرستان ارائه می شود، خدمات جدیدی نظیر: مشاوره روان، مشاوره تغذیه، مددکاری اجتماعی و غیره، با اختصاص کارت سلامت برای هر فرد و شناسایی عوامل خطر تهدید کننده سلامت ارائه شود.

برپایه این گزارش، این برنامه در گام اول برای 3 هزار و 500 تن از جمعیت شهر محمدیه و به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

گفتنی است: در این بازدید، رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، فرماندار البرز و جمعی از مسئولان شهر محمدیه نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.