در فرصتهای باقیمانده از تعطیلات تابستانی- یزد- پر جنب و جوش تر از همیشه مهیای بازدید گردشگران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛

 همزمان با دور جدید مسافرتها ی تابستانی، یزد میزبان قدوم پر خیر و برکت گردشگران فراوان داخلی است و به واسطه موقعیت خاص استان در مسیر کمربند شمال –جنوب و شرقی-غربی کشور مسافران عبوری کثیری از سطح استان گذر  می نمایند.

محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جاذبه های دیدنی سطح استان را فراوان دانسته و گردشگران را در راستای سلامت سفر، ایرانشناسی و بازدید از نقاط بکر دعوت به اسکان های موقت و چند ساعته در مراکز اقامتی-تفریحی شهرستانهای استان نمود.

 ذاکری نیا معاون میراث فرهنگی از مهیا بودن اماکن تاریخی، موزه ها وباغ‌های تاریخی برای بازدید گردشگران خبر داد و معاون گردشگری یزد نیز بر هماهنگی های بعمل آمده درخصوص تامین مسایل ترافیکی،امنیتی و خدماتی در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد. فاطمی آمادگی اداره کل در راستای اطلاع رسانی بیشتر به گردشگران از طریق توزیع اقلام تبلیغاتی و سایت اطلاع رسانی را اعلام نمود.

معاون صنایع دستی یزد نیز از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه محصولات صنایع دستی در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد. دهقان مهرجردی محل برگزاری این بازارچه را موزه آیینه و روشنایی و تنوع محصولات ارایه شده توسط هنرمندان سطح استان را از مشخصات این نمایشگاه دانست.

  هرچند طبیعت یزد با کمبود منابع آبی روبروست ولی هوای دلپذیر روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری نظیر سانیج، سخوید، علی آباد، دره گاهان، ده بالا، طزرجان، هنزا، شرب العین، شیطور و قطروم، تنگ چنار، بنادک سادات، کرخنگان، چنار ناز ، ندوشن و ... بسیار دلپذیر است و با عرضه محصولات کشاورزی چون بادام ، گردو، زعفران و عرقیجات گیاهی که با کیفیت بی نظیر خود گوی سبقت را از محصولات دیگر نقاط کشور ربوده اند اکنون جشنواره دیداری و ملموس فرهنگ زنده میهن مان ایران در قلب جغرافیایی فلات مرکزی آماده بازدید مسافران و طبیعت گردان کشور می باشد./ز


برچسب ها: یزد ، گردشگر ، تابستان ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.