رامین وطن دوست گفت: اداره مسابقه با نظم مناسب بیرون از پیست و عدم ایجاد تصادف از نکات برتر اولین دوره قهرمانی ریس اتومبیلرانی کشور بود.

رامین وطن دوست، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: اولین دوره مسابقات سرعت میدانی در چهار کلاس پراید استاندارد، پژو 206 استاندارد، 1400 GT، 1600 GT برگزار شد که به دلیل انتخابات فدراسیون با تاخیر 5 ماه همراه بود ولی در کل تقویم را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم مسابقه را با نظم خاصی برگزار کنیم و بر عکس سال‌های گذشته که عوامل زیادی در داخل زمین بودند، امسال تمام عوامل مسابقه را از بیرون پیست اداره کردند.

وطن دوست درباره استان‌های شرکت کننده در این رقابت بیان کرد: در کلاس استاندارد شرکت کنندگان از استان‌های مختلفی شرکت می‌کنند ولی همواره استان‌های البرز و خوزستان رانندگان بیشتری به مسابقات اعزام می‌کنند و تهران نیز به عنوان مرکز همواره حضور دارد و استان‌های دیگر حداقل یک راننده را اعزام کرده بودند.

وی در خصوص نحوه تایم گیری مسابقات افزود: بر عکس‌ سال‌های گذشته که تایم گیری دستی انجام می‌شد، در اولین دوره مسابقات میدانی سال 93 تایم گیری را با دستگاه کامپیوتری انجام دادیم که خطاهای انسانی از بین برود تا رانندگان با دلگرمی مطمئن شوند زمانی که ثبت می‌کنند تایم خودشان است.

مسئول برگزاری اولین دوره ریس اتومبیل‌رانی در خصوص عملکرد رانندگان نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد:علی رغم اینکه 5 ماه مسابقه‌ای برگزار نشده بود، هیچ سانحه‌ و تصادفی اتفاق نیافتاده و در دوره‌های قبلی ما سوانح شدیدی را شاهد بودیم که این امر با آموزش‌های داوری و رعایت قوانین از سوی رانندگان اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: رانندگی و رالی یک پروسه زمانی را دنبال می‌کند و برای اولین دوره معتقدم رانندگان در 4 کلاس عملکرد خوبی داشتند و این نشان از پیشرفت این رشته ورزشی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقات ، اتومبیل ، ریس ، مسابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار