اصفهان/

همایش بزرگداشت مقام امامزادگان در کاشان برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه کاشان و تقدیر از خادمان آنها همزمان با نهمین شب دهه کرامت در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان، مجید زجاجی مجرد محقق و پژوهشگر کاشانی(متخصص در فقه و اصول، تاریخ و سیره، حقوق) دیشب در این همایش با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت:شهردارالمومنین کاشان بواسطه برگزاری این جشنواره و ایجاد حال و هوای معنوی رضوی شده است. 

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو با برنامه های متنوع آن نشانه توسل و ارادت مردمان این خطه ولایت مدار به امام رضا(ع) است افزود: برگزاری این مراسم در راستای معرفی سیره رضوی و فرهنگ علوی آثار و برکات زیادی برای مردم این شهر دارد.

به گفته وی، اجتماع شهرو ندان کاشانی طی 11 شب برای برگزاری جشن های مردمی میلاد امام رضا(ع) در قالب جشنو اره آه و آهو حرکت فرهنگی و مذهبی سازنده و موثری است.

این پژوهشگر علوم دینی، با استناد به روایتی از حضرت امام رضا(ع) خطاب به برادرش احمدبن موسی(ع) مبنی بر معرفی منطقه اردهال و آستان سلطان علی بن باقر(ع) گفت: شهید اردهال سید امامزادگان ک اشان است.

زجاجی مجرد کاشان و حومه را مرکز توجه به امام دانست و افزود:حدود 200 بقعه متبرکه دارای سند ثابت شده با تحقیق و پژوهش در منطقه چهل حصاران کاشان و آران و بیدگل و نطنز است.

وی اظهارداشت: شهر دارالمومنین کاشان، شهر امامت، ولایت و شهر عاشقان و دلدادگان پیامبر (ص) و خاندان طاهرین است آنگونه ولایتمداری مردمان این خطه به اهل بیت(ع) از دیرزمان زبانزد همگان بوده است.

به گفته وی، کاشان حتی برای لحظه ای از خط ولایت، اهل بیت(ع) و منطق رضوی دور نبوده است.

این استاد تاریخ اسلام در ادامه با اشاره کسیکه امام رضا(ع) را در تمام حالات در کنار خود ببیند و مواظب اعمال و رفتار خود باشد رضوی است افزود: هر شخصی بر اساس سیره امام رضا(ع)قدم بردارد رضوی است.

زجاجی مجرد با بیان مطلبی از بحار علامه مجلسی در حبّ و دوستی امام علی و اولاد معصومینش (ع) افزود:مو سسه خادمان حضرت رضا(ع) در کاشان از طریق برگزاری جشنواره آه و آهو و همایش های متن و ع آموزشی، مذهبی و فرهنگی آن در ایام دهه کرامت حبّ علی و آل علی را ترویج و فرهنگ علوی خاصه علی بن موسی الرضا(ع) را نهادینه می کنند.

وی در پایان با ذکر کرامات معجزات ثامن الحجج(ع) حتی به غیر مسلمانها گفت: امام رضا(ع) طبیب همه عالم است که با توسل، ارادات و عرض نیاز به محضر رئوف و مهربانش می توان گره های بزرگی را باز و مشکلات زندگی را حل کرد.

قرائت قرآن توسط قاری ممتاز مجتبی تکیه بند، مداحی ذاکر اهل‌بیت (ع) علیرضا آبیار، دکلمه خوانی نرجس ترکان، نقار ه زنی و ورود خادمان تعدادی از بقاع متبرکه کاشان با پرچم گنبد رضوی و شاخه های گل بر دست و نغمه رضا رضا برلب، پخش دعای فرج، صلوات خاصه و کلیپ امام رضا (ع) تعدادی از برنامه های همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه کاشان بود.

پخش فیلم مستند معرفی بقاع متبرکه کاشان اثر مرحو م مصطفی مزرعتی هنرمند فیلمساز کاشانی جان باخته در حادثه سقوط آنتونف 140 و تقدیر از خادمان برگزیده این بقاع از جمله سید حسن میر حسینی خادم زیارت قتلگاه سلطان علی بن باقر(ع در مشهد اردهال به عنوان خاد م برگزیده کشوری از دیگر برنامه های این همایش بود.

در این همایش از تعدادی خادمان بارگاه شهید اردهال و قتلگاه آن حضرت، آستان شاهزاده محمد و آقا علی عباس(ع) و امامزاده هاشم(ع) باب المراد تجلیل شد.

جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان همزمان با دهه کرامت و به مناسب جشن ایام میلاد امام رضا (ع) در این شهرستان با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع طی 11 شب از 6 تا16 شهریور با استقبال بی‌نظیر شهروندان ولایتمدار کاشانی برگزار می‌شود.

اجرای 50 نوع برنامه متنوع آموزشی، فرهنگی و مذهبی همراه با اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت، نشست پرسش و پاسخ در رفع شبهات دینی یک ساعت قبل از اقامه نماز، توزیع نمک تبرک حضرت از جمله برنامه‌های ثابت جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو طی 11 شب برگزاری آن است.

توزیع ماهنامه هشت به صورت روزنگار و ویژ نامه سقاخونه،برپایی نمایشگاه عکس رضوی از 35 عکس یادگاری از مشهد مقدس بر روی شاسی چوب، استقرار غرفه‌های (نقاشی و دل‌نوشته)، رفع شبهات دینی با حضور دو کارشناس مذهبی،و خوشنویسی احادیث امام رضا (ع) توسط داوود فتال‌پور از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره است

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، بزرگداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.