حسین احمدی نسب نویسنده گفت: حفظ ادبیات فولکور به تشکیلات عظیمی نیاز دارد و باید کار سیستماتیک روی این قضیه انجام شود.

حسین احمدی نسب، نویسنده، در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: فرهنگ ما، فرهنگی غنی و بی پایانی است. کار کردن روی فرهنگ کوچه و بازار نیاز به سازمانی دارد  تا کار عمیق و جدی بر روی آن صورت گیرد.

وی افزود: کارهای فردی در این زمینه به صورت جسته گریخته انجام شده است و کسانی چون علی اکبر دهخدا و افراد دیگر روی این مسئله کار کرده‌اند و سعی من نیز همواره بر این بوده که در کارهایم فرهنگ زادگاهم را نشان دهم.

وی در خصوص اهمیت آثار فولکور گفت: زبان این آثار، زبان مردم است و ارزش آن را دارد که از نظر مردم شناسی مورد بررسی قرار گیرد زیرا در هنگام مطالعه آن با محیط، لهجه و آداب و رسوم آن منطقه آشنا می‌شویم.

احمدی نسب اظهار داشت: حفظ ادبیات فولکور به تشکیلات عظیمی نیاز دارد و باید کار سیستماتیک روی آن قضیه انجام شود. برای حفظ و نگهداری این ادبیات باید بین مردم رفت و روایت‌های آنها را ثبت کرد. بخش‌های فرهنگی دولت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما و دیگر سازمان‌ها به این اقدام دست بزنند. زیرا تاکنون بسیاری از افراد را که در این زمینه آگاهی داشتند از دست داده‌ایم اگر اقدامی صورت نگیرد، چیزهای بیشتری را از دست خواهیم داد.


انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار