"ساقی زارعی" گفت: فیلمسازان در حال حاضر برای گرفتن ژست روشنفکری ادعای ساخت فیلم از روی اثر ادبی یا اقتباس را دارند.

"ساقی زارعی"، نویسنده، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اقتباس‌های ادبی به چند نوع تقسیم می‌شوند، در برخی موارد فیلمساز از روی کل اثر یا بخشی از آن فیلم خود را می‌سازد و در برخی اوقات نیز اثر به الهام از کتاب ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: فیلمسازان در حال حاضر برای گرفتن ژست روشنفکری ادعای ساخت فیلم از روی اثر ادبی یا همان اقتباس را دارند در حالی‌که هیچ ردی از آن اثر در کارشان دیده نمی‌شود.

این نویسنده در خصوص آثار ادبی که بیشتر در اقتباس مورد استفاده قرار می‌گیرند، عنوان کرد: شخصیت‌های محوری این آثار برجسته شده‌اند و شهرت نویسنده‌های این آثار مهم بر این امر تأثیر گذاشته است. سریال "آب پریا" با الهام از شخصیت‌های کهن ایرانی ساخته شده اما به دلیل نامشخص بودن منابع اقتباسی و ناشناخته بودن شخصیت‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

وی افزود: برخی کارگردانان برای این که نشان دهند اهل مطالعه هستند‌، سراغ اقتباس از آثار معروف جهان ادبیات می‌روند؛ البته استقبال مردم نیز از این آثار خوب خواهد بود. به طور مثال اگر فیلم یا تئاتری با الهام از اثر شکسپیر ساخته شود، حتی کسانی را هم که اهل سینما یا تئاتر نیستند به خود جذب خواهد کرد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار