نوری گفت: کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع طبیعی مجلس، از سازمان امور اراضی کشور خواسته است تا هرچه سریعتر برای حل معضل زمین خواری چاره‌ای بیاندیشند.

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع طبیعی مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه‌ای که اخیرا در کمیسیون کشاورزی تشکیل شده از سازمان امور اراضی کشور و ادارات صنایع طبیعی خواسته شد تا به روند تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توسط زمین خواران رسیدگی و از ادامه‌ی آن جلوگیری شود.
 
وی ادامه داد: این سازمان‌ها از طریقی افزایش نظارت بر مجموعه‌ی خود و با همکاری دیگر نهاد‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و قوه‌ی قضاییه می‌توانند مانع از تغییر کاربردی این زمین‌ها شوند.
 
نوری گفت: درسال‌های اخیر عدم سود آوری فعالیت‌های کشاورزی، مثل برنج کاری در شمال باعث شد تا کشاورزان رغبتی به کاشت نداشته باشند و این امر باعث ترغیب سودجویان و دلالان زمین برای خرید زمین‌های کشاورزی از کشاورزان شده است.
 
وی افزود: دلالان با تطمیع کشاورزان و خرید هکتاری زمین‌های آنان، این زمین‌ها را خرد کرده و از طریق پوشش‌های قانون برای فعالیت‌های خود، زمین‌های خرد شده را تغییر کاربری داده و به قیمت‌های بسیار بالاتر به فروش می‌رسانند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: از جمله راهکار‌های جلوگیری از این معضل، اطلاع رسانی به بخش کشاورزی است،‌ به نحوی که هیچ خرید و فروش را بدون نظارت دستگاه‌های نظارتی مربوطه انجام ندهند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار