ورزش ایروبیک جلوی تحلیل عضله را می‌گیرد و کمی هم آن را تقویت می‌کند کسانی که بیماری عفونت مفصل دارند نیز می‌توانند این ورزش را انجام دهند در نتیجه ایمن ترین نوع ورزش محسوب می‌شود.

 کوروش منصوری متخصص طب فیزیکی و توان بخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش‌ها به چند دسته کلی، ورزش‌های ایروبیک‌، ایزوتونیک‌، کاستریک و اکسنتریک‌ تقسیم می‌شوند که با هم تفاوت‌هایی دارند.

وی افزود: در ورزش ایروبیک در هنگام انقباض عضله،‌ طول آن تغییر نمی‌کند به عبارت دیگر اگر عضله بخواهد انقباض پیدا کند در همان محل دچار انقباض می‌شود و اصطلاحا ابتدا و انتها عضله به هم نزدیک یا دور نمی‌شود.

 منصوری تصریح کرد: بر خلاف ورزش‌های کانسنتریک‌ که طول عضله کوتاه می شود در ورزش‌های اکسنتریک‌ طول عضله بلند می‌شود.

وی اظهار کرد: ورزش ایروتریک‌ جلوی تحلیل عضله را می‌گیرد کمی هم آن را تقویت می‌کند به دلیل اینکه مفصل را تکان نمی‌دهد هیچ خطری ندارد کسانی که بیماری عفونت مفصل دارند نیز می توانند این ورزش را انجام دهند در نتیجه ایمن ترین نوع ورزش محسوب می‌شوند که حتی در هنگام گچ گیری اعضای بدن قابل انجام است.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: عیب این ورزش این است که خیلی موجب تقویت عضله و رشد آن نمی‌شود ورزش ایرونریک یک ورزش نگه دارنده است که به عنوان ورزش تقویتی محسوب نمی شود اما می تواند جلوی تحلیل عضله را بگیرد.
انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، تحلیل عضله ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار