در هفته‌‌‌ای که گذشت یک عکاس فرانسوی اعلام کرد که عکس‌هایی از انقلاب اسلامی ایران در اختیار دارد که قرار است آنها را در اختیار ایران بگذارند.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت در اولین هفته شهریور ماه گالری‌های تهران میزبان نمایشگاه‌ها بودند که برخی از آنها به لحاظ موضوعی متفاوت بود.
 
همچنین خانه هنرمندان میزبان سومین نمایشگاه خصوصی عکس رژان بود که البته امسال در سکوت خبری برگزار شد.
 
در این نمایشگاه آثار هنرمندان جوان عکاس و برخی هنرمندن برجسته عکاسی برگزار شد 87 قطعه عکس با موضوع "رنگ" به نمایش گذاشته شد.
 
در جشنواره عکس، "رژان میشل بستون" عکاس فرانسوی میهمان همیشگی این رویداد ملی است که هر سال برای برگزاری این جشنواره به ایران می‌آید.
 
"میشل ستبون" از جمله عکاسان خارجی است که آرشیو قابل توجهی از عکس‌های انقلاب اسلامی ایران دارد و از اولین حضورش در دوره‌های اولیه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، که به عنوان میهمان دعوت شد، از چاپ کتاب و ارائه این عکس‌های در نوع خود کم‌نظیر که می‌تواند بخشی از سند تاریخی ایران باشد، خبر می‌دهد که گویا در سومین جشنواره عکس رژان هم مخاطبین را از این موضوع بی‌نصیب نگذاشته است.
 
حالا آیا در دوره بعد هر رویداد تجسمی که میشل ستبون به ایران می‌آید آیا این حرف‌ها تکرار می‌شود یا نه باید منتظر ماند.
 
* نقض حقوق بشر در چین

نمایشگاه بین‌المللی نقاشی با عنوان "حقیقت، نیک خواهی، بردباری" یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی بود که در هفته‌ای که گذشت در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد برگزار شد.
 
در این نمایشگاه که همزمان در 40 کشور جهان برگزار شد آثاری در ارتباط با زندگی آرام در چین به همراه آزار و اذیت و شکنجه‌های شیطانی توسط حزب کمونیست چین به نمایش گذاشته شد.
 
البته این نمایشگاه به جهت آنکه بیانگر واقعیت‌های تصویری بود مورد توجه مخاطبین و بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 
* نمایشگاه کاریکاتور غزه در موزه معاصر فلسطین

نمایشگاه کاریکاتور غزه که دربرگیرنده آثار هنرمندان کاریکاتوریست ایران در کشورهای مختلف بود نیز در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا بود.
 
* موزه معاصر تهران و آثار چاپ دستی

موزه هنرهای معاصر تهران نیز بعد از گذشت حدود چهار ماه از برگزاری نمایشگاه چاپ دستی از آثار هنرمندان خارجی که بخشی از گنجینه این موزه است نیز میزبان این نمایشگاه بود.
 
در طول برگزاری این نمایشگاه بازدیدکنندگان بسیاری به موزه هنرهای معاصر تهران برای دیدن این آثار ارزشمند مراجعه کردند.
 
* هنرهای سنتی ایران در قاب مدرن

در هفته‌‌ای که گذشت نگارخانه زرنا نیز برای دومین هفته میزبان نمایشگاه آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی با نگاهی تازه و رویکردهای متفاوت بود. در این آثار که با قیمت‌های پایین ارائه شده طرح‌های قدیمی و خاطره انگیزی که بعضا طرح‌های تمبر هستند به نمایش گذاشته شده است.
 
این نمایشگاه تا 15 شهریور ماه در نگارخانه زرنا ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار