کتاب "اصول، مقررات و روشهای مدیریت پیمان طرح های عمرانی" به همت دکتر مهدی روانشادنیا عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات توسط انتشارات سیمای دانش به چاپ رسید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، در مقدمه این کتاب آمده است : براساس گزارش بانک جهانی، ایران دارای رتبه های 169 در سهولت صدور مجوز ساختمانی، 129 در مراحل حل اختلافات و  152 در انجام کسب و کار است. همچنین از نظر کیفیت زیرساختارها دارای رتبه  75 دنیا است، درحالی که کشورهای همسایه ای نظیر امارات متحده عربی و عربستان سعودی رتبه های 11 و 29 را در اختیار دارند و این در حالیست که براساس سند چشم انداز بیست ساله کشور، در سال 1404 ایران باید به جایگاه نخست منطقه در اقتصاد، علم و فناوری دست یابد.

 در بخشی دیگر از این مقدمه آمده است: تحقق این چشم انداز تنها با اصلاحات ساختاری گسترده به ویژه در برنامه ریزی و اجرای طرح های زیرساختی و کارا شدن نظام فنی اجرای طرح های عمرانی کشور امکان پذیر خواهد بود. در بررسی عوامل چنین وضعیتی می توان مسائل را در قالب سه گروه مسائل سیستمی دامنگیر شبکه طرح های نظام فنی اجرایی کشور، نظام پیدایش و ساختارهای تأمین مالی و اجرای طرح های عمرانی و مشکلات قانونی و حقوقی حین طراحی و اجرا و بهره برداری طرح ها طبقه بندی کرد. 

به گفته مولف، هدف از تألیف این کتاب علاوه بر نگاهی نقادانه به موضوعات، ضمن طرح جامع مبانی مربوطه، مرجعی برای علاقمندان مدیریت قراردادها، مبانی حقوقی و مقررات طرح های عمرانی و نظام فنی اجرایی طرح های عمرانی کشور نیز باشد. 

لازم به ذکر است ، تدوین این کتاب، حاصل بیش از 5 هزار ساعت کار کارشناسی در بردارنده بخشی از دوازده سال تجربه علمی و اجرایی نگارنده در مسائل حقوقی و قراردادی طرح های عمرانی، سال ها تدریس درس اصول و مقررات پیمان و انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد زیر نظر نویسنده می باشد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، مدیریت ، طرح عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.