رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات خبر داد

تلاش برای راه اندازی 16 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده علوم و فنون دریایی

امیرحسین جاوید از تلاش این دانشکده جهت اخذ مجوز های لازم جهت پذیرش دانشجو در رشته و گرایش های جدید از مهرماه سال 1394 در واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از   اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، امیرحسین جاوید، به اقدام برای راه اندازی 11 عنوان رشته  و گرایش جدید در مقطع کارشناسی ارشد اشاره و تصریح کرد: تأسیس رشته هایی چون دریانوردی گرایش حمل و نقل دریایی، مدیرت حمل و نقل دریایی بین قاره ای، مدیریت بازرگانی دریایی، زمین شناسی دریایی، هیدرو گرافی، زیست فناوری یا بیوتکنولوژی دریا، محیط زیست دریا، مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرودینامیک، دریانوردی گرایش بندر و کشتی رانی، زیست شناسی دریا گرایش گیاهان دریایی و آب شیرین کن ها در دستور کار دانشکده علوم و فنون دریای این واحد دانشگاهی قرار دارد.

دکتر امیرحسین جاوید همچنین از راه اندازی رشته آب شیرین کن ها و تصفیه آب برای اولین بار در دنیا و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل تغییرات اقلیمی و نیز برداشت بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی، کشور با مشکل کم آبی روبرو است، افزود: ایران با داشتن صدها کیلومتر مرز دریایی، شرایط مناسبی برای تأمین آب از دریا برای مصارف کشاورزی، آشامیدنی و صنعتی دارد.

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات، ادامه داد: اقدامات لازم برای راه اندازی پنج عنوان رشته و گرایش در مقطع دکتری از جمله مهندسی کشتی سازی، مهندسی دریا، فیزیک دریا گرایش هواشناسی، شیمی دریا و زیست شناسی دریا در گرایش های آلودگی دریا و گیاهان دریا در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات تنها دانشکده کشور محسوب می شود که رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی و مدیریتی را در کنار یکدیگر دارد، افزود: این دانشکده در تمامی زمینه های علوم و فنون دریایی به فعالیت های آموزشی و  پژوهشی می پردازد.

وی به فصلنامه بین المللی IJMESE دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: فعالیت فصلنامه IJMESE در زمینه علوم و مهندسی دریایی است و مقالات برتر همایش ICOPMAS سازمان بنادر و کشتیرانی در این نشریه به چاپ می رسد.

دکتر جاوید افزود: دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات، تاکنون، موفق به ثبت بیش از 200 ژن در بانک ژن و شش اختراع شده است.
 وی ادامه داد: این دانشکده دارای سه آزمایشگاه هیدرولیک دریا، آزمایشگاه آلودگی ها در مجتمع شیخ بهایی و بصورت مشترک با دانشکده محیط زیست و انرژی و آزمایشگاه بیولوژی دریا واقع در مجتمع آزمایشگاهی رازی است.
دکتر جاوید با بیان اینکه اساتید این دانشکده همگام با دانشجویان به فعالیت های پژوهشی می پردازند، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته ، برترین اساتید در حوزه علوم و فنون دریایی در این دانشکده حضور دارند.

وی از همکاری های پژوهشی این دانشکده با مراکز و سازمان های دولتی همچون سازمان صنایع دریایی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: همکاری های مشترک با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خصوصاً در حوزه دریایی، در دستور کار دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات قرار گرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار