گزارش باشگاه خبرنگاران حاکی است؛

کاهش 6 درصدی آب ورودی سدها/سدهای سامانه شرق همچنان بحرانی

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته شش درصد کاهش یافته است وضعیت سدهای تهران همچنان بحرانی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون با شش درصد كاهش درمقایسه با سال آبی گذشته به 31 ميليارد و 360 ميليون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 33 ميليارد و 480 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، 27 ميليارد و 930 ميليون مترمکعب گزارش شده است درحالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان 30 ميليارد و 560 ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور درمقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 9 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز هم‌اکنون 22 ميليارد و 280 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 6.2 درصد افزايش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 21 ميليارد مترمكعب گزارش شده بود.

مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47.4 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

*وضعیت سد های سامانه شرق همچنان بحرانی


حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب تهران 505 میلیون متر مکعب است که این رقم درسال گذشته608 میلیون متر مکعب بوده است.

حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، امیرکبیر، ماملو و لتیان به ترتیب 43، 171، 97، 106 و 33 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

گفتنی است میزان ذخیره آب در سد لتیان و لار از حداقل مجاز در 46 سال اخیر پایین‌تر قرار دارد.

همچنین در سامانه شرق تهران (سد لتیان و امیر کبیر) حجم مخازن حدود 95 میلیون متر مکعب است که از این میزان حدود 70 میلیون متر مکعب آن قابل برداشت است.

با توجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

برچسب ها: آب ، سد ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار