رئيس دانشکده علوم فيزيک دانشگاه خوارزمی:

آزمايشگاه ماده چگال پیشرفته دانشگاه افتتاح شد

عظیم عراقی گفت:‌ با حضور هيات رئيسه دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، مديران ستادی و اساتيد آزمايشگاه ماده چگال پيشرفته دانشکده فيزيک دانشگاه خوارزمی افتتاح شد.

محمداسماعيل عظيم عراقی رئيس دانشکده علوم فيزيک دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  گفت: دستگاه لايه نشانی اسپاترينگ يک ابزار پيشرفته است که لايه نشانی را در ابعاد بسيار کوچک در حد آنگسترم می تواند انجام دهد. 

وی افزود: امکانات به کار گرفته شده در اين دستگاه ميدان‌های الکتريکی و مغناطيسی پيشرفته است و در واقع ميدان‌های الکتريکی و مغناطيسی عامل ايجاد خلاء است که اين خلاء در کارهای تحقيقاتی با دقت مورد استفاده قرار می‌گيرد.  

عظیم عراقی در خصوص کاربرد این دستگاه اظهار داشت: در اين دستگاه نوع لايه نشانی از نوع DC و RF است و خلاء انجام شده در کارهای تحقيقاتی با دقت مورد استفاده قرار می‌گيرد چنانچه نياز به اين دستگاه در واقع بالا بردن کيفيت لايه نشانی و کنترل با دقت و بسيار بالای زمان لايه نشانی است و قطعه ساخته شده توسط اين دستگاه در همه موارد تحقيقاتی قابل بهره گيری است. 

وی به کاربردهای این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت:‌ از کاربردهای قطعه‌های ساخته شده با اين دستگاه می‌توان ساخت سلول‌های خورشيدی با راندمان بالا و همچنين بررسی خواص الکتريکی و اپتيکی مواد را نام برد، در واقع علم شناسايی مواد با استاندارد بالا قابل بررسی است همچنین از کاربردهای ديگر اين دستگاه با حساسيت بالا ساخت انواع حسگرها از نوع گازی و نوری است که بدين وسيله می‌توان آلودگی‌ها در محيط را شناسايی و کنترل کرد و همچنين ابزار الکترونيکی نوری را طراحی و مورد استفاده قرار داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار