منوچهری گفت: پیشنهاد ما به وزارت جهاد کشاورزی این است که تولید، صادرات و تحقیقات زعفران به شورای ملی زعفران سپرده شود زیرا با توجه به تولید 92 درصدی زعفران در دو استان مشهد و خراسان جنوبی،عضویت و فعالیت این شورا در استان خراسان رضوی می‌تواند به پیش برد بهتر روند بخش زعفران در کشور کمک کند.

فرشید منوچهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مجوز های صادراتی باید از سوی این شورا برای افراد صادر کننده تصویب شود تا در صورت بروز مشکل در این بخش مجوز صادرکنندگاه زعفران  لغو شود.

وی افزود: در حال حاضر ما هیچ مشکلی با رقبای خارجی نداریم بلکه مشکل صادر کننده‌ی داخلی است که با خریدارزان  20 تا 30 هزار تومانی زعفران از کشاورزان به صادرات ما در حال حاضر ضربه وارد کرده‌اند.

منوچهری با اشاره به بحث تحقیقات علمی و ایجاد و توسعه این بازار نیز تصریح کرد: ایجاد این مرکز علمی با محوریت همکاری این شورا با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان به گسترش این برند در سطح جهان به خصوص در زمینه تولید  محصولات آرایشی و بهداشتی کمک خواهد کرد.

منوچهری با اعلام این مطلب که تعاونی‌ها نقش مهمی در بخش زعفران داشته‌اند اضافه کرد: این بخش توانسته با نظارت‌های مستمر درخصوص تولید زعفران و کیفیت آن  طی سال های اخیر موفق عمل کند .

منوچهری در پایان یادآور شد: علاوه بر واگذاری تولید، صادرات و ایجاد مرکز تحقیقات زعفران این شورا  پیگیر مسئله ایجاد بانک زعفران در کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: زعفران ، شورا ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار