خراسان جنوبی/

تسهیلات 350 میلیون تومانی برای فناوری های آماده عرضه به بازار کشور

نو آورانی که محصولاتشان تولید شده و آماده عرضه به بازار کشور است تا سقف 350 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

تسهیلات 350 میلیون تومانی برای فناوری های آماده عرضه به بازار کشور

نو آورانی که محصولاتشان تولید شده و آماده عرضه به بازار کشور است تا سقف 350 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت فناوری ریاست جمهوری در کارگروه تجاری سازی فناوری در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: کارمزد این تسهیلات 2 تا 4 درصد است.

قادری فر افزود: کشور ما در تولید علم رتبه 16 دنیا را دارد اما در شاخص های اقتصادی در رتبه 94 دنیا قرار داریم که این می طلبد از علم برای رشد اقتصادی کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: این پارک باید تا پایان سال جزء 10 پارک برتر کشور شود و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست گفت : هم اکنون در صندوق نو آوری و شکوفایی کشور که امسال راه اندازی شده 700 میلیارد تومان اعتبار موجود است که قرار است تا پایان سال به هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این اعتبارات فرصت خوبی برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان است.

شیخ زین الدین از حمایت ویژه از فن آوران صنعت ساز خبر داد.

وی با بیان این که اقتصاد ما بر مبنای فروش محصول طراحی نشده است گفت: سالانه در کشور حدود 80 میلیارد دلار معادل بیش از 200 هزار میلیارد تومان ، واردات داریم و این در حالی است که می توانیم 50 درصد این واردات را خودمان تولید کنیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود:توسعه بیش از پیش کشور ما در گرو توجه به سرما یه های فکری و انسانی است و با کار علمی می توان تحول اقتصادی ایجاد کرد که در همین خصوص به شدت از محصولات دانش بنیان استقبال می کنیم.

شیخ زین الدین همچنین تأکید کرد خراسان جنوبی برای تجاری سازی محصولات استراتژیکی مانند زعفران ، زرشک ، عناب و خشکبار ظرفیت های خوبی دارد که باید از آن استفاده کرد .

در این کارگروه بر اساس تصمیمات گرفته شده قرار شد تا یک یا دو ماه آینده طرحهای قابل تجاری سازی خراسان جنوبی بررسی و در مرحله تجاری سازی قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.