نخست وزیر استرالیا امروز در سخنانی ارسال نیرو به عراق به منظور حمایت از حملات هوایی آمریکا را منتفی ندانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "تونی ابوت"، نخست وزیر استرالیا امروز چهارشنبه در سخنانی، ارسال نیرو به عراق را به منظور حمایت از حملات هوایی آمریکا در عراق، در میان درگیری های گسترده با نیروهای افراطی و تروریستی که برمناطق گسترده ای در عراق و سوریه مسلط شده‌اند، را منتفی ندانست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی درباره نیاز به ارسال نیروهای زمینی برای ضربه به داعش که ویدیویی را از کشتن دومین خبرنگار آمریکایی منتشر کرده پرسیده بود گفت: کشورهای بسیاری درباره بهترین راه در این مورد سخن می گویند؛ اما چیزی که واضح است این است که  داعش فقط تهدیدی برای برای ملت های خاورمیانه نیست، بلکه تهدیدی برای کل جهان است.

گفتنی است، آمریکا حملات هوایی خود را در ماه پیش برای اولین بار از زمان عقب نشینی نیروهای آمریکا از عراق در 2011 از سر گرفت.

حملات هوایی آمریکا در حالی آغاز گردید که گروه تروریستی داعش که اعلام خلافت به اصطلاح اسلامی کرده است، بر مناطقی از سوریه و عراق مسلط شده بود.

با وجود اینکه استرالیا عضوی از پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به شمار نمی رود اما سربازان استرالیا در کنار نیروهای ناتو در عراق و افغانستان مبارزه نموده اند و انتظار می رود که این کشور در نشست سران ناتو که این هفته برگزار خواهد شد، به عضویت رسمی درآید.

 انتهای پیام/
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار