هر فرد به طور متوسط روزانه حداکثر صد میلی گرم به ازای وزنش پروتئین دفع می‌کند که اگر این میزان افزایش یابد باید تحت نظر پزشک معالجه شود.

الهام فراقانی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: همانطور که می‌دانید پروتئین یکی از عناصر مهم بدن است که در سلامت سلول‌های بدن نقش دارد.

وی افزود: اگر دفع پروتئین را در بدن بررسی کنیم باید گفت که هر انسانی در طول روز به طور متوسط حداکثر صد میلی گرم به ازای وزنش پروتئین دفع می‌کند که اگر این مقدار افزایش پیدا کند باید زیر نظر پزشک بررسی شود.

فراقانی گفت: افزایش دفع پروتئین را سندرم نفروتیک می‌گویند که در پسرها بیشتر از دخترها دیده می‌شود. سندرم نفروتیک معمولا به دنبال عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی اتفاق می‌افتد البته عامل ژنتیک را هم در بروز این بیماری نباید نادیده گرفت.

این متخصص کودکان اظهار داشت: با افزایش دفع پروتئین کودک دچار ورم می‌شود که پس از ورم هم مشکلات جدیدی برایش اتفاق می‌افتد به عنوان مثال مایع جمع شده فضای بسیار خوبی برای رشد میکروب است که عفونت‌های پوستی هم ممکن است کودک را گرفتار کند تشخیص این سندرم هم معمولا با آزمایش خون و ادرار صورت می‌گیرد.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار