مديرطرح حفاظت از تالاب‌های ايران:

کشاورزان به کمک احیای دریاچه ارومیه آمدند

مدير طرح حفاظت از تالاب‌های ايران سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به شرايط ناگوار درياچه اروميه از اعلام آمادگی و مشارکت گسترده کشاورزان حوضه آبريز درياچه در روند احيای آن خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، محسن سليماني روزبهاني در بازديد از محل هاي منتخب استقرار برنامه کشاورزي پايدار در حوضه آبريز درياچه اروميه اظهار داشت: شرايط ناگوار حال حاضر درياچه اروميه، ضرورت مشارکت عمومي و فعال جوامع محلي و ساکنان حوضه آبريز درياچه اروميه را براي حفاظت و احياي آن مي طلبد.

وي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست با همکاري و با کمک سازمان هاي جهاد کشاورزي استان هاي آذربايجان غربي و شرقي برنامه استقرار کشاورزي پايدار در 41 سايت منتخب در اين حوضه را در دست اجرا دارند.

سليماني با بيان اينکه در حال حاضر تعداد زيادي از کشاورزان اين مناطق با اعلام آمادگي براي مشارکت داوطلبانه در اجراي اين طرح در قالب آموزش هاي ارائه شده به کشاورزان هدف همکاري دارند، گفت: روش هايي را که به کاهش استفاده از آب در مزارع و باغات منجر مي شود، در کشت پاييزه خود استفاده خواهند کرد.

وي با اشاره به ظرفيت هاي موجود در سطح شهرستان هاي حوضه آبريز براي اجرايي کردن فعاليت هاي پيش بيني شده در برنامه کشاورزي پايدار افزود: کشاورزان براي استقرار برنامه کشاورزي پايدار براي کاهش مصرف آب با هدف کمک به احياء درياچه اروميه مشارکت گسترده اي دارند و موضوع درياچه اروميه و ضرورت کمک به احياي آن هم اکنون در ميان کشاورزان به دغدغه عمومي تبديل شده  است و خواهان مشارکت در اين موضوع هستند.

مدير طرح حفاظت از تالاب هاي ايران سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به مشارکت و همکاري دولت ايران و نهادهاي بين ­المللي در اجراي طرح کشاورزي پايدار افزود: در حال حاضر روش هاي آموزش داده شده به کشاورزان براي کشت پاييزه محصولات به کار گرفته شده است.
وي تاکيد کرد: ضروري است اين طرح براي سال آينده نيز ادامه يابد تا ضمن فراهم کردن بستر مناسب براي مشارکت حداکثري جوامع محلي و به ويژه کشاورزان، بتوان عملا از طريق صرفه جويي در مصرف آب به روند احياي درياچه اروميه کمک کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار