پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه کنترل از راه دور شدند

مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران   گفت: با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور صبا می‌توان تنها با یک تماس از طریق تلفن ثابت و یا همراه شخصی، تجهیزات الکترونیکی شخصی را کنترل کرد. 

وی با اشاره به اینکه از پرکاربرد‌ترین عملکردهای این دستگاه می‌توان به استفاده در سیستم‌های درب بازکن اتوماتیک منازل و همچنین درب بازکن‌های برقی اشاره نمود، افزود: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به خرید تعداد زیادی ریموت کنترل در مجتمع‌های ساختمانی نبوده و تنها کافیست شماره‌های مورد نظر را برای دستگاه تعیین نمایید. 

در ادامه شهرام علیزاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوران مدبر صنعت در خصوص مشخصات بیشتر این دستگاه گفت: هر فردی با تماس با شماره سیم کارت موجود در دستگاه قادر به باز نمودن درب می‌باشد. 

وی با اشاره به اینکه در صورتیکه شمارهٔ تماس گیرنده برای دستگاه تعریف نشده باشد تماس رد شده و هیچگونه پاسخی به آن داده نمی‌شود، افزود: همچنین کانال ورودی در دستگاه امکان استعلام از وضعیت درب را برای کاربران فراهم می‌آورد. 

علیزاده تصریح کرد: به منظور مدیریت کاربران دستگاه، امکان استعلام شماره ۱۰ (کاربری که آخرین استفاده را از دستگاه نموده‌) فراهم شده است. 

وی با بیان اینکه کلیه تنظیمات و مدیریت شماره کاربران مجاز تنها توسط شماره مدیریت و از طریق پیام کوتاه امکان پذیر می‌باشد، افزود: این دستگاه قابلیت اتصال به باطری قابل شارژ به منظور عملکرد در زمان قطع برق و همچنین اطلاع رسانی قطع و وصل شدن برق از طریق پیامک را دارا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار