اردبیل/

بیش از ۲۹ درصد زنان استان اردبیل بیکار هستند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:‌ نرخ بیکاری زنان در استان اردبیل بیش از ۲۹.۷ درصد است که در این بین بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رقم بسیار زیادی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ماریا موسوی افزود: ایجاد اشتغال پایدار در توسعه استان اردبیل موثر است و پس‌انداز بانوان استان در صورت سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر بودجه عمرانی استان است.

وی با بیان اینکه زنان آذری به پرتلاش بودن، صرفه‌جویی و پس‌‌انداز کردن معروف هستند، گفت: اگر از 600 هزار بانوی اردبیلی به طور مثال هر بانو حداقل یک میلیون تومان سرمایه داشته باشد و از هر 6 نفر تنها یک نفر سرمایه‌گذاری و مشارکت کند، 100 میلیارد تومان مبلغ سرمایه بانوان می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری اردبیل گفت: این سرمایه‌ها اغلب به صورت خرید طلا توسط بانوان نگهداری می‌شود یا اغلب ترجیح می‌دهند در ازای دریافت سود ناچیزی پول خود را در بانک سپرده‌گذاری کنند.

موسوی خرید وسایل غیر ضروری منزل را نیز یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که بانوان پس‌انداز خود را صرف آن می‌کنند.

وی وضعیت اشتغال زنان استان را 13 درصد عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری زنان در استان 29.7 درصد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با تاکید بر تأثیر اشتغال پایدار در توسعه استان اردبیل افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه محصولات زنان بزرگترین خواسته بانوان استان است.

موسوی تصریح کرد: با وجود ظرفیت بالای زنان استان در امر تولید، به دلیل نبود محل مناسب در بخش عرضه با مشکل مواجه هستیم که ایجاد یک بازارچه یا نمایشگاه دائمی عرضه محصولات زنان در رفع این مشکل تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی در سفر اخیر هیئت دولت به استان اردبیل در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، نرخ ، بیکاری ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.