سرپرست امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی:

آمار بالای تعداد شرکت‌‏های دانش‏‌بنیان نباید باعث سوءبرداشت شود

محمد صاحبکار خراسانی با تاکید بر اهمیت میزان فروش شرکت های دانش بنیان گفت: آمار بالای تعداد این شرکت ها نباید سوءبرداشت ایجاد کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم توجه به نیازهای واقعی و اولویت های کشور گفت: متأسفانه در برخی آمارها، صرفاً به تعداد شرکت های دانش بنیان اشاره می شود و رشد آنها را نماد موفقیت کشور می دانند؛ اما باید سیاستگذاران کشور بدانند که بیش از آمار تعداد شرکت های دانش بنیان، حجم فروش این شرکت ها اهمیت دارد.

دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان افزود: اگر شاخص های مد نظر سیاستگذاران کشور به درستی تبیین نشود، سوءتفاهم های جدی اتفاق می افتد. مهمترین انتظار کشور از شرکت های دانش بنیان این است که باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغال فراوان شوند تا اقتصاد دانش بنیان در کشور محقق شود.

وی تاکید کرد: سیاستگذاران باید به میزان فروش شرکت های دانش بنیان و ارزش افزوده آنها توجه داشته باشند و آمار تعداد بالای شرکت های دانش بنیان نباید باعث سوءبرداشت شود. 

دکتر صاحبکار خراسانی ادامه داد: آمار فروش شرکت های دانش بنیان بر مبنای اظهارنامه مالیاتی آنها در سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان (www.daneshbonyan.ir) ثبت شده است و دبیرخانه کارگروه، در حال جمع بندی و ارایه مجموع آمار فروش آنها است.

وی با اشاره به یک سوءبرداشت دیگر در حوزه شرکت های دانش بنیان گفت: برخی تصور می کنند که شرکت های دانش بنیان فقط در مراکز رشد و پارک های فناوری مستقر هستند، در حالی که بررسی ها نشان می دهد، تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در خارج از پارک های علم و فناوری، دوبرابر تعداد شرکت های مستقر در پارک های فناوری است که به تدریج باید مورد شناسایی و ارزیابی قرار گیرد.

سرپرست امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تصور نوپا و کوچک بودن شرکت های دانش بنیان را از سوءبرداشت های پیش آمده در این حوزه عنوان و ابراز کرد: شرکت های دانش بنیان گستره وسیعی از شرکت ها را از نظر نوپا یا بالغ بودن و کوچک یا بزرگ بودن شامل می شوند.

دکتر صاحبکار خراسانی با تأکید بر اهمیت مضاعف شرکت های دانش بنیان بزرگ بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه های ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان بزرگ و شبکه سازی شرکت های کوچک در اطراف شرکت های بزرگ دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.



پایان پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار