معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

برندسازی در محصولات دانش بنیان ایرانی ضروری است

ستاری گفت: برندسازی در محصولات دانش بنیان ضروری است و این کار در توسعه صادرات این محصولات تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و کسب و کار بین الملل، تصریح کرد: اگر محصولات ایرانی برند شوند کشش بیشتری برای کشورهای دیگر خواهد داشت و صادرات و فروش آنها نیز افزایش می‌یابد.

وی، با اشاره به اینکه صادرات محصولات دانش بنیان محرک اصلی فعالیت شرکت‌ها است، افزود: با توجه به اینکه صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت این شرکت‌ها دارد مهم ترین اولویت معاونت نیز توجه به همین موضوع و برنامه ریزی در حوزه افزایش صادرات است.

ستاری، ضعف فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد دانش بنیان را مهم ترین خلاء موجود در این حوزه عنوان کرد و گفت: این خلا از دانشگاه‌ها تا بخش صنعت و اقتصاد وجود دارد به همین دلیل نیاز به یک مجاهدت فرهنگی دراین حوزه داریم تا بتوانیم فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در کشور نهادینه کنیم.

بهره مندی از تسهیلات بانکی و گمرکی
دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین ابراز کرد: تا زمانی که شرکت‌های بزرگ و کلان دانش بنیان شکل نگیرد به موفقیت نمی‌رسیم، به همین دلیل باید تشکیل شرکت‌های بزرگ دانش بنیان را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، تامین تسهیلات بانکی و گمرکی نیز مهم است ادامه داد: در این زمینه معاونت علمی می‌تواند کمک‌های ویژه ارائه کند و با توجه به ارتباط خوب معاونت با این دستگاه‌ها می‌تواند برای توسعه صادرات از توانایی آنها بهره بگیرد.

ضوابط و قوانین خاص در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان
به گفته دکتر ستاری، صادرات محصولات دانش بنیان یک مبحث جدید در حوزه صادرات کشور است که نیاز به ضوابط و قوانین خاص خود دارد به همین دلیل باید با ادبیات و قوانین خاصی، توسعه صادرات را پیگیری کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، با تاکید بر اینکه جلسه کمیسیون تخصصی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و کسب و کار بین الملل باید کانون تفکر برای حوزه صادرات محصولات دانش بنیان باشد، بیان کرد: تدوین ساز و کارهای صادرات محصولات دانش بنیان که تاثیر زیادی بر پیشرفت و توسعه کشور دارد ضروری است و باید برای این کار از تمام توان دستگاه‌های مرتبط با صادرات استفاده کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان گفت: برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و کسب و کار بین‌الملل نیاز به ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی تخصصی داریم که این کار تنها با اتحاد و همگرایی همه دستگاه‌های ذیربط و استفاده از توان آنها اجرایی خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار