رییس انجمن شیمی ایران گفت: با بکارگیری ایده های انجمن شیمی کشور و مشورت کردن با اعضای آن ، شاهد کاهش حداقل 20 درصدی صادرات خام فروشی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، پروفسور مجتبی شمسی در هفدهمین همایش شیمی ایران و نخستین کنگره شهدای جامعه شیمی کشور در رفسنجان افزود: به یقین می توانیم از نزدیکترین راه یعنی تولید علم و مسائل علمی از ناحیه امکانات خدادادی ( نفت و گاز ) ، به ثروت دست یابیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران بیش از صد سال است که نفت را ارزان به صورت خام می فروشد و محصولات جانبی و فرآوری شده از ناحیه نفت را با قیمت گزاف به ایران وارد می کند، تصریح کرد: اگر به علم شیمی توجه داشته باشیم در کوتاه مدت می توان با استفاده از علم شیمی تجزیه و آنالیز ، از فروش نفت به قیمت ارزان جلوگیری کرد.

شمسی گفت: به راحتی می توان با مراکز و آزمایشگاههای علمی سرمایه گذاری کرد و مانع مهاجرت جوانان تحصیلکرده به کشورهای خارج شد که این امر بزرگترین خدمت به جامعه ایران خواهد بود.

وی افزود : مقاله یعنی حرف نو و تازه در علم ، که قبل از انقلاب 400مقاله در نشریات بین المللی به چاپ رسید این درحالیست که امروزه به برکت خون شهدا و تلاش جوانان همیشه در صحنه ایران اسلامی ، این رقم به بیش از 40 هزار مقاله افزایش یافته است.

رییس انجمن شیمی ایران ، 81 شهید جامعه شیمی کشور و خانواده هایشان را مایه افتخار دانست و خاطرنشان کرد: این شهدا مدال افتخار جامعه شیمی هستند.

هفدهمین همایش شیمی ایران و نخستین کنگره شهدای جامعه شیمی کشور از دهم شهریور در رفسنجان آغاز شده است و تا دوازدهم ادامه دارد که طی این مدت از مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش ، 700 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهند شد.

اضافه می شود: در روز نخست این همایش ، از برجستگان و دانشمندان شیمی کشور از جمله: مظفر اسدی ، محمد مهدی خدایی ، کاظم کارگشا ، محمد مهدی قطعی ، ناصر صفری ، پرویز نوروزی ، فرهاد شیرین و الهه گوهرشادی و همچنین خانواده های 81 شهید جامعه شیمی کشور تجلیل به عمل آمد./ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.