ندیمی گفت: بنگاه‌ها می‌توانند با تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه و مشارکت بخش خصوصی بسیاری از مشکلات را در بخش تولید حل کنند.

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران درباره راه‌های تامین مالی بنگاه های تولیدی گفت: برای تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی راه‌هایی را دولت در نظر گرفته که علاوه بر آن خود بنگاه‌ها نیز باید به دنبال راهکارهایی باشند تا بتوانند بازار تولید را در کنار بازار مالی و بازار سرمایه قرار دهند.

ندیمی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کرد تا بازار سرمایه را برای حل مشکلات بنگاه ها در یک مسیر هماهنگ با تولید قرار داد و بنگاه ها نیز باید قبول کنند که نمی توان هم مالکیت و هم مدیریت را برای خودشان تعریف کنند.

این نماینده مجلس درباره راهکار تامین منابع غیر از بانک ها گفت: بنگاه‌های تولیدی می توانند قسمت‌هایی از فعالیتشان را با بخش خصوصی مشارکت داشته باشند تا راه برای کم شدن مشکلات مالی آنها فراهم شود.

ندیمی افزود: بنابراین بنگاه‌ها می توانند با تامین مالی از طریق بازار سرمایه و مشارکت بخش خصوصی و شراکت در تولید سهامشان را تعریف کنند تا وابستگی به دولت نداشته باشند.

وی در پایان گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که متاسفانه بسیاری از دوستان در بخش خصوصی حاضر به شراکت نیستند یا نمی خواهند بخشی از سودشان را مدیریت کنند تا در بخش‌های دیگر کارایی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار