اردبیل/

3 میلیارد و 400 هزار متر مکعب آب در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل 3 میلیارد و 400 هزار متر مکعب آب کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی که در نشست با رئسای شورای شهرستان ها سخن می گفت افزود: استفاده بهینه از این آب می تواند گام بزرگی در مقابله با بحران بی آبی باشد.

وی از اختصاص هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به سیستم آبیاری نوین در کشور خبر داد و افزود: سهم استان اردبیل از این اعتبار 40 میلیارد تومان است که با اختصاص این اعتبار سیستم آبیاری نوین در استان به طور کامل اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مهمترین دستاورد سفر رئیس جمهور به استان اردبیل را تصویب اجرای بزرگترین طرح اقتصادی استان مربوط به تحت پوشش قرار دادن 83 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری قطره ای و نوین در منطقه عنوان کرد .

سروی افزود: برای اجرای این طرح هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا 4 سال دیگر این طرح به طور کامل اجرایی خواهد شد.

وی از اختصاص 28 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار جهت مکانیزه کردن ماشین ها و دستگاههای کشاورزی خبر داد و افزود: این اعتبار به صورت تسهیلات کم بهره به کشاورزان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، آبیاری ، نوین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.