افشاردوست: دریافتها و مغز متفکر تیم مقابل آمریکا حرف اول را می‌زند

محمود افشاردوست دبیر کل فدراسیون والیبال گفت: بازیکنان تیم ایران در این دیدار یک والیبال مدرن و تاکتیکی را مقابل ایتالیا به نمایش گذاشتند.

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ایران در نخستین بازی خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان در بخشهای مختلف بسیار حرفه‌ای و سطح بالا کار کرد به خصوص در ستهای اول و چهارم نوع عملکردشان خارق العاده‌ و حرفه ای بود.

وی تصریح کرد: نحوه اجرای تاکتیکها از سوی بازیکنان تیم ایران حاکی از آن بود که انها اطلاعات بسیار خوبی از بازیکنان حریف در اختیار دارند و توانستند کار درست و تاکتیکی را به نمایش بگذارند و برد غرورآمیز دیگری مقابل ایتالیا به دست آورند.

وی ادامه داد: ایتالیا قدرت‌ برتر جهان و ایران در حال مطرح شدن درست است که ما حریفان سرسخت‌ وقدرتمندی را شکست دادیم ولی همچنان در حال مطرح شدن هستیم.

افشار دوست گفت: آنچه که من در بازی اول ایران شامل هماهنگی مطلوب و سطح بالا می‌شود ملی‌پوشان در دریافت و سرویس عالی کار کردند آنها برخلاف مسابقات لیگ جهانی کوچکترین نقاط ضعف فنی خود را هم پوشش دادند سعید معروف به عنوان مغز متفکر تیم عملکرد فوق‌العاده داشت.

وی خاطر نشان کرد: دفاع وسط تیم ملی ایتالیا با توجه به نوع پاس سعید معروف با دفاع کناری هماهنگی مطلوبی نداشت و دریافت اول خوبی به مرحله اجرا نگذاشتند.

دبیر فدراسیون والیبال تصریح کرد: در گذشته توپهای برگشتی ما به خوبی تبدیل به پوئن نمی‌شد ولی در حال حاضر این گونه نیست بحث‌ جایگیری تیم ایران در بازی مقابل ایتالیا بسیار خوب بود و نوع قرار گرفتن ملی‌پوشان در انتهای زمین حاکی از آنالیز دقیق لاجوردی‌پوشان بود.
افشار دوست افزود: ما در بازهی روز گذشته در سرویسهای پرشی و موجی‌ بارها موفق به کسب پوئن شدیم و ملی‌پوشان با انگیزه و روحیه جنگنده وارد زمین شدند.

وی در خصوص دیدار تیمهای ایران و آمریکا اظهار داشت: آمریکا درحال حاضر مدرنترین تیم والیبال جهان را دارد. تیمی که در فینال لیگ جهانی در چهار ست هیچ اشتباه فنی خاصی نداشت. آن‌ها قهرمان لیگ جهانی هستند دریافت کننده‌های این تیم در کنار سرعتی‌زن‌ها، پشت خط زن‌های خود بسیار عالی و هماهنگ کار می‌کنند. خرابی سرویس این تیم بسیار کم است و این یک نوع زنگ خطر برای ما محسوب می‌شود. امیدوارم ملی پوشان ایران با داشتن دریافت خوب و اتکا به سعید معروف بتوانند در بازی مقابل آمریکا عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

افشاردوست تصریح کرد: در دنیا والیبالیست‌ها از هم شناخت کافی دارند پس نمی‌توان گفت انجام بازی تدارکاتی در آمریکا در مسابقات قهرمانی جهان مشکل ایجاد می‌کند چون در حال حاضر سایت فدراسیون از طریق نرم‌افزاری فیلم تمام بازی‌های رسمی تیم‌ها را روی سایت قرار می‌دهد و این مسأله عامل شناخت تیم‌ها از یکدیگر است.

وی تصریح کرد: حضورتیم ایران در اردوی آمریکا باعث شد تا بزرگی این تیم برای ما شکسته شود ملی پوشان ایران در دیدار فردا از نظر انگیزشی و شرایط فنی در وضعیتی هستند که برد این تیم دور از دسترس نیست. این دیدار نسبت به بازی ایران و آمریکا در لیگ جهانی متفاوت است ملی پوشان می‌روند که انتقام باخت خود را در یک بازی رسمی بگیرد به واسطه اردوی خوبی که در آمریکا داشتند آن‌ها را بهتر می‌شناسند.

افشاردوست گفت: با توجه به این که تیم ایران تا به حال در مسابقات قهرمانی مردان جهان از گروه خود صعود نکرده است این امر انگیزه ملی پوشان را برای قطعیت صعود خود و شکست آمریکا 2 برابر می‌کند.

وی گفت: با توجه به این که حریف دریافت اول بسیار خوبی دارد باید سرویس موجی هدفدار بر تیم و سرویس پرشی هم ریسک بیشتری داشته باشیم. اگر بتوانیم روندی را ادامه دهیم که توپ به دست پاسور آمریکا نرسد با توجه به شرایطی که معروف دارد ما می‌توانیم آن‌ها را ببریم.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: والیبال ، امریکا ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار