رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت امنیتی مرزهای شمال‌غرب و جنوب‌شرقی کشور گفت: تحرک خاصی در مرزهای کشور و یا استان‌های مرزی از جانب گروهک تروریستی داعش نداریم.

محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به وضعیت امنیتی مرزهای شمال‌غرب و جنوب‌شرقی کشور به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: دقیقا تمامی کنش‌های مختلف گروهک‌های گوناگون که به عنوان گروهک‌های تروریستی در آن طرف مرزهای ما فعال هستند، با دقت بیشتر توسط دستگاه‌های امنیتی و نظامی رصد می‌شود.

وی افزود: تحرک خاصی در مرزهای کشور و یا استان‌های مرزی از جانب گروهک تروریستی داعش نداریم.
ش
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با توجه به گستردگی مرز و شرارت‌هایی که از قبل در برخی استان‌ها مطرح بوده، در حال حاضر هم‌گاه و بیگاه مطرح است.

وی ادامه داد: البته با اقدامات و برخوردهایی که انجام می‌شود، بخش عمده‌ای از این حرکات دفع شده و گاهی برخی شیطنت‌هایی انجام می‌شود که مورد توجه کمیته امنیت ملی و نیروهای مرزی و امنیتی و اطلاعاتی است.

محسنی‌ثانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگرانی خاصی نداریم، به خوبی اقدامات رصد می‌شود و یقینا حریم مرزهای ایران خط قرمز ما برای گروهک تروریستی داعش است.

وی اظهار داشت: چنانچه حرکتی انجام شود، یقینا با قدرت و قوت با آن برخورد خواهد شد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کنترل مرزهای شما‌ل‌غرب و جنوب‌شرقی کشور در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی طبق وظایف خود در راستای تامین امنیت مرز‌ها فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به جوسازی رسانه‌ای در خصوص نا امن بودن مرزهای ایران و برخی تحرکات گروهک تروریستی داعش، گفت: شایعاتی که مطرح می‌شود و نسبت‌هایی که داده می‌شود بخشی از آن به حساسیت‌های منطقه‌ای بر می‌گردد.

وی افزود: کسانی که به خوبی آگاه نیستند، هر اقدامی که انجام می‌شود را به نوعی تفسیر و تاویل می‌کنند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تصریح کرد: البته این تفسیر‌ها برای افزایش ضریب امنیتی ما خوب است ولی دستگاه‌های امنیتی و نظام ما به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی در مورد احتمال برخی اقدامات انتحاری در کشور گفت: اقدامات انتحاری از قبل هم توسط برخی گروهک‌های تروریستی انجام می‌شده است و بخش عظیمی از این اقدامات قبل از ورود به مرز یا در حین ورود خنثی می‌شد.

محسنی‌ثانی ادامه داد: نمونه‌های نادری هم توسط این گروهک‌های تروریستی انجام شده است، بنابراین این موضوع مسبوق به حال حاضر نیست که بگوییم در این مقطع انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اشرار مختلفی که در مرزهای کشور هستند و آنهایی که بیشتر در فاز اخاذی و موادمخدر بودند، از فضای بوجود آمده در منطقه سوء استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تصریح کرد: البته این گروه‌ها در دام تورهایی که برخی کشور‌ها پهن می‌کنند، قرار می‌گیرند و از فاز اخاذی و موادمخدر به گروهک تروریستی تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از این اقدامات هم تحت کنترل هستند و هم بخشی از آن‌ها خنثی شده است و البته تسلط نظامی و اطلاعاتی نیز بر آن‌ها وجود دارد.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: چنانچه طمعی باشد همانگونه که قبلا بوده، به لطف خداوند همه آن‌ها خنثی شده و خنثی خواهد شد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس در خصوص اینکه آیا با نیروهای نظامی امنیتی جلساتی برای رصد تحولات مرزهای کشور برگزار می‌کنید یا خیر، گفت: بله مرتب جلسات و نشست‌هایی در این رابطه داریم.

وی افزود: هرچند مجلس تعطیل است، ولی کمیسیون‌ها می‌توانند در راستای نیاز پیش آمده جلسه برگزار کنند.

محسنی‌ثانی در پایان خاطرنشان کرد: هرزمان اقتضاء کند جلسات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرز ، داعش ، گروهک ، نظامی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار