مدیر عامل سازمان فرابورس:

صندوق های زمین و ساختمان دسترسی عموم مردم را به بازار مسکن فراهم می کنند

صندوق های زمین و ساختمان نهادهای مالی هستند که به موجب توسعه ابزارها در سال 88 با مصوبه مجلس، ایجاد می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ امیر هامونی مدیر عامل سازمان فرابورس شب گذشته در ارتباط تلفنی خود با برنامه پایش اظهار کرد:صندوق های زمین و ساختمان نهادهای مالی هستند که به موجب توسعه ابزارها در سال 88 با مصوبه مجلس، ایجاد می شوند.

وی افزود : در قانون تجارت شرکت های سهامی عام، شرکت های سهامی خاص، محصولات محدود و تضامنی را داریم. نهادهای مالی که به موجب قانون توسعه ابزارها ایجاد می شوند به عنوان یک شخصیت حقوقی جدید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسند. صندوق زمین و ساختمان بعد از ثبت می تواند اقدام به جمع آوری و پس انداز وجوه خرد و کلان مردم بکند.

هامونی به اشاره به نظارت بر این صندوق ها گفت : نظارت های خاصی بر این صندوق می شود از جمله طراحی ارکانی مانند مدیر ساخت، ناظر ساخت، مدیر صندوق، حسابرس و سازمان فرابورس که اهدا کننده مجوز است نظارت های خاصی بر ارکان دارد و ارکان نیز خود بر همدیگر نظارت می کنند.

وی ادامه داد : بحث مالکیت مشاع در این صندوق ها مطرح است منتهی همه در سود زیان صندوق به تناسب پولی که آورده اند سهیم می شوند. برای هر متر مربع مسکن چهار هزار و 500 یونیت (واحد سرمایه گذاری) در نظر گرفته شده است یعنی با یک هزار تومان هم می شود ثبت نام کرده و با خرید سهام وارد بازار مسکن شد.

مدیر عامل فرابورس گفت : این صندوق ها سطح دسترسی عموم مردم را به بازار مسکن فراهم می کنند و مردم خودشان می توانند پوشش ریسک مناسب را نسبت به افزایش و کاهش قیمت و نوسانات در نظر بگیرند.

وی در پایان گفت : با توسعه این صندوق ها مردم این امکان و اختیار را نیز دارند که خودشان صندوق را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: فرابورس ، صندوق ، حسابرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار