پیمان حاج محمودعطار گفت: باید تکلیف اتهامات اخیر مرتضوی و به ویژه تخلفاتش در سازمان تامین اجتماعی روشن شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌"پیمان حاج محمودعطار" وکیل دادگستری و شاکی خصوصی "پرونده مرتضوی" در حاشیه دادگاه رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی که در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در حال برگزاری است با اشاره به پرونده مرتضوی گفت: باید تکلیف اتهامات مرتضوی روشن شود به ویژه اتهامات و تخلفات وی در سازمان تامین اجتماعی.
 
شاکی خصوصی پرونده مرتضوی در خصوص صدور حکم جلب برای رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: صدور حکم جلب در صلاحیت بازپرس رسیدگی کننده است و صدور این حکم منوط به آن است که احضاریه دادگاه به دست خود متهم رسیده باشد و من در جریان نیستم که آیا در دادگاه امروز مرتضوی احضاریه به دست خود او رسیده است یا خیر؟ ضمن این که اگر احضاریه به دست او رسیده باشد و امروز از حضور در دادگاه استنکاف کند بازپرس می‌تواند حکم جلب او را صادر کند.  
 
پیمان حاج محمود عطار در ادامه به بازداشت غیرقانونی خود توسط مرتضوی در دورانی که او دادستان تهران بود گفت: پس از آن که من با حکم وی بازداشت شدم دادگاه من را تبرئه کرده و دادگاه انتظامی قضات مرتضوی را به دلیل بازداشت من محکوم کرد.
 
وی همچنین به پرونده کمیته تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضاییه که به پرونده پالیزدار معروف است هم گریزی زد و بیان داشت: من در سال 85 مشاور کمیته تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضاییه بودم یکی از مستندات این کمیته ارتباط مرتضوی با باند خرید و فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد بود که پس از محرز شدن این جرم، وی برای خارج کردن پرونده از مسیرقانونی خود اتهامات ضد امنیتی را متوجه اعضای کمیته تحقیق و تفحص و به خصوص آقای پالیزدار کرد و چنین وانمود کرد که کمیته مزبور علیه نظام تشکیل شده و به مراجع توهین می‌کند.
 
وی ادامه داد: پس از اتهاماتی که مرتضوی متوجه ما کرد ما را بدون تشریفات آیین دادرسی دستگیر و به صورت غیرقانونی در سلول‌های انفرادی نگه داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادگاه ، مرتضوی ، اتهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار