ششمین دوره از مسابقات آسیایی در بانکوک برگزار شد و ایران با 9 طلا که شش تای آن را در کشتی بدست اورد در رده چهارم ایستاد.

  به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 1970 بانکوک با 169 ورزشکار شرکت کرد و توانست با کسب 9 مدال طلا و 7 نقره و 7 برنز در مکان چهارم قرار بگیرد.

در اتفاقی نادر،دو دوره پیاپی از یک رویداد مهم ورزشی به میزبانی یک کشور به انجام رسید و بانکوک دوباره برگزار کننده بازی‌های آسیایی لقب گرفت کره جنوبی میزبان بود اما به خاطر مشکلات مالی کنار کشید و تایلند پذیرفت که بازی‌ها را برگزار کند افتخار افتتاح بازی‌ها نیز مجددا نصیب "سلطان بومیپول‌" شد.
 
در بازی‌های آسیایی بانکوک‌ 16 کشور و دو هزار و چهارصد شرکت کننده در مسابقات حضور داشتند و در سیزده رشته ورزشی به رقابت با یکدیگر پرداختند. ژاپن همچنان سلطان بی چون و چرای ورزش آسیا باقی ماند چینی‌ها فقط به یک مدال طلا بسنده کردند! ایران نیز با 9 طلا که شش تای‌ آن در کشتی بود و در رده چهارم ایستاد مقام چهارمی ایران در بازی‌های آسیایی بانکوک کاروان ایران در رشته وزنه برداری دو مدال طلا یک نقره و سه برنز از آن خود کرد که محمد نصیری و نصرالله دهنوی ‌(طلا) ، ‌داانیال گیور‌گیز(نقره)، محمد ناصحی، ابراهیم پور دژم،هوشنگ‌ کارگر نژاد (برنز) کسب کردند. به این ترتیب ایران در رشته وزنه برداری پس از ژاپن مقام دوم تیمی را بدست آورد
 
** مقام دوم تیمی ایران در رشته کشتی  
 
کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی 1970 (6 طلا) دو نقره رو یک برنز بدست آورد که ابراهیم جوادی ، محمد قربانی ، شمس الدین سید عباسی، عبداله‌ موحد، داریوش‌ذاکری و اسکندر فیلایی(طلا) محمد فرهنگ دوست و علی حاجیلو(نقره)ابوالفضل انوری (برنز) کسب کردند.تیم کشتی ایران در سال 1970 بعد از ژاپ مقام دوم تیمی را کسب کردند.
 
** ناکامی ایران در رشته‌های تیراندازی و فوتبال

کاروان ورزشی ایران در رشته‌‌ی والیبال زنان و مردان به ترتیب مقام چهارم و پنجم را بدست آوردند همچنین در رشته‌ی تیراندازی ایران بدون کسب مدال از سوی نصراله  ممتحن، جعفر کلانی از این دوره رقابت‌ها حذف شد. و در رشته فوتبال هم ایران نتوانست از گروه خود صعود کند.

ایران در رشته‌ی دو و میدانی (یک طلا و نقره) تیمور غیاثی (طلا در پرش ارتفاع)، جلال کشمیری (دو نقره در پرتاب دیسک و وزنه) و در قسمت زنان تنها شرکت‌کننده ایران شهلا اصغری در دوی 100 متر که حذف شد.
 
و در رشته‌ی دوچرخه‌سواری (یک نقره و یک برنز) که در یک صد کیلومتر تایم تریل تیمی نقره و در چهار کیلومتر تیمی مدال برنز را از آن خود کند.
 
مشت‌زنان، (بوکسورها) کشورمان (یک نقره و دو برنز) در رقابت‌های آسیایی بانکوک کسب کردند که عمران حاتمی (نقره)، ‌محمد ساروخانی و غلامحسین پاک‌منش (برنز) از آن خود کردند.
 
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی 1970 بانکوک در رشته‌ی شنا و شیرجه مدالی کسب نکرد.اما در رشته‌ی واترپلو توانستند مقام چهارم را در بازی‌های آسیایی 1970 بانکوک از آن خود کند. همچنین در رشته‌ی بسکتبال مقام هفتم را در بازی‌های آسیایی 1970 بانکوک بدست آورد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ششمین ، مقام ، چهارمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار