مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تعداد مدارس امین در مناطق مختلف آذربایجان غربی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، فریدون سید مصطفوی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: در حال حاضر 30 باب مدرسه امین در مناطق مختلف استان ایجاد شده است، که برای توسعه کمی و کیفی آنها اهتمام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری شکل گرفته بین آموزش و پرورش همچنین حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با استفاده از توانایی اساتید برجسته و دلسوزان فرهنگ و دین نسبت به پرورش آینده‌سازان نظام در این مدارس اهتمام می‌شود.

مصطفوی به‌کارگیری افراد شاخص و محبوب بین نونهالان برای امور تربیتی را پیشنهاد داد و گفت: یکی از نگرانی‌های موجود در سطوح آموزشی تبدیل نشدن آموخته‌ها به رفتار بین دانش‌آموزان است که برای رفع این چالش باید از اساتید شناخته شده، مجرب و محبوب بین نسل جدید استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به برگزاری مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در طول روزهای اخیر به میزبانی ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: با شرکت 6 میلیون نفر دانش‌آموز از سراسر ایران اسلامی در رشته‌های مختلف این مسابقات برگزار شد.

وی به حضور 200 نفر مداح از بین برادران اشاره کرد و گفت: این دانش‌آموزان از هر جهت تبحر و مهارت بالایی دارند و در صورت حمایت و پشتیبانی فکری و عقیدتی قابلیت تبدیل شدن به فرد شاخص در رسته فعالیت خود را دارند.

مصطفوی با اظهار به اینکه خانواده‌ها در شناسایی استعدادهای فرزندان خود نقش زیادی بر عهده دارند، ادامه داد: دانش‌آموزان زیادی در علوم مختلف قرآنی و فعالیت‌‌های دینی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارند.

وی با اظهار به اینکه در صورت به فعلیت رسیدن این توانمندی‌ها می‌توان به جهان اسلام خدمات گسترده‌ای ارائه داد، خاطرنشان کرد: امسال در لبیک به فرمان‌های مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت جهادی و بسیج عزم ملی باید با جدیت بیشتری وارد عرصه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تعلیم و تربیت نسل جدید را از هر جهت حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در برهه کنونی باید با حساسیت بیشتری مسئولیت‌‌های محوله در این زمینه را دنبال کردز/.

برچسب ها: افزایش ، آموزش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.