سرکه لیموشیرین برای نخستین بار در کشور در جهرم فارس تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: کارشناس صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی جهرم برای نخستین بار در کشور سرکه لیموشیرین تولید کرد و به ثبت رساند که در حال حاضر به مرحله تولید صنعتی نیز رسیده است.

جلال بهجو ادامه داد: از 6 هزار تن این محصول می توان حدود 72 میلیون لیتر (72 هزار تن) سرکه تولید کرد.

وی بیان کرد: جهرم با تولید بیش از 700 هزار تن محصول مرکبات مهمترین قطب تولید مرکبات در کشور است که در این میان لیموشیرین با سطح کشت حدود 11 هزار هکتار و تولید 300 هزار تن محصول در سال، رقم غالب مرکبات در این شهرستان می‌باشد و مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم، رعایت اصول صحیح بهزراعی، بهداشت باغ‌ها، انتخاب ارقام مناسب و کشت صحیح، عملکرد و تولید محصول مرکبات به‌خصوص لیموشیرین در این شهرستان به شدت افزایش یافته است.

متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح به بیش از 50 تن در هکتار است .

وی با بیان اینکه به طور متوسط 20 تا 30 درصد محصول لیموشیرین تولیدی، تبدیل به ضایعات می شود و مقدار کل این ضایعات در شهرستان جهرم به حدود 60 هزار تن می رسد ادامه داد: تولید سرکه و الکل صنعتی از آب لیموشیرین می تواند راهکار مهم و کاربردی جهت تبدیل ضایعات این محصول به محصولی با ارزش باشد.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.