دنیل ریکاردو به عنوان جانشین مارک وبر وارد دنیای فرمول یک شد، کسی فکرش را هم نمی کرد که او تنها راننده ای به غیر از همیلتون و رزبرگ باشد که در این فصل در ۳ گرندپری روی سکو برود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پیروزی های او در کانادا و مجارستان از نر بسیاری اتفاقی بود ولی مرد استرالیایی با پیروزی در بلژیک ثابت کرد که این فصل با توجه به دوبله بودن امتیاز آخر فصل این توانایی را دارد تا حتی به قهرمانی فکر کند. مصاحبه زیر را سایت رسمی ردبول ریسینگ با او انجام داده است.

ریکاردو  برخلاف مسابقات دیگر تو در بلژیک آرام بودی. آیا واقعاٌ آرام بودی یا اینکه در تمام طول مسیر چکش رقبا بالای سرت بود؟
مطمئناً مسابقه سختی بود و تحت فشار بودم. می دانستم که می توانم تایرهایم را برای استراتژی دو پیت استاپ نگه دارم پس می توانستم از حداکثر توان اتوموبیلم استفاده کنم. ما باید از این داستان استفاده می کردیم چون نمی دانستم توان رزبرگ چقدر است به خصوص که قبل از پیت استاپ اول بال جلوی اتوموبیلش آسیب دیده بود.

آیا وقتی رزبرگ برای بار سوم به پیت استاپ رفت کمی خیالت راحت شد که از تو عقب افتاده است؟
ما برنامه دو پیت استاپ را داشتیم و وقتی نیکو برای سومین بار به پیت استاپ رفت، لحظه ای با خودمان فکر کردیم که آیا کار درست را انجام می دهیم یا خیر. سایمون رنی ( مهندس مسابقه ریکاردو) از من پرسید که آیا می توانم برای ۱۰ دور دیگر با لاستیک هایم در مسابقه بمانم و می دانستم که می توانم.

هفت مسابقه تا پایان فصل باقی مانده و کم کم مردم باور می کنند که تو هم در کورس قهرمانی جا گرفته ای. به نظر خودت اینطور نیست؟
فکر می کنم اگر بتوانم باز هم مسابقات را ببرم، می توانیم فاصله مان را با مرسدس ها کم کنیم. من کار خودم را می کنم و این در شرایطی است که می دانم رزبرگ با فاصله زیادی در صدر است. با این حال این نکته را فراموش نمی کنم که فصل طولانی است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیفتد. با نتیجه ای که در بلژیک به دست آمد افراد زیادی را شگفت زده کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار