رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری انتخابات عراق و طی شدن مراحل انتخاباتی بر اساس قانون، مهمترین موضوع و تحول در عراق بود و گمان می‌کنم کابینه عراق علی‌رغم اقدامات تروریستی موجود در این کشور با موفقیت تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" در حاشیه دیدار با وزیر خارجه فنلاند در مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران درباره روند تشکیل کابینه عراق اظهار داشت: برگزاری انتخابات عراق و طی شدن مراحل انتخاباتی بر اساس قانون مهم‌ترین موضوع و تحول در عراق بود وگمان می‌کنم کابینه عراق علیرغم اقدامات تروریستی موجود در این کشور با موفقیت تشکیل خواهد شد و تمامی موضوعات حکایت از این دارد که ملت عراق همچون حضور در انتخابات از دولت تشکیل شده حمایت خواهد کرد.

وی درباره آخرین وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: مراقبت‌ها از سوی تیم پزشکی همچنان مستمر و در حال پیگیری است و البته وضعیت ایشان نسبت به اوایل بهتر شده و عملکرد و وضعیت تنفسی و قلبی در وضعیت مطلوب است.

سرپرست تیم پزشکی آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: مراکز عصبی رئیس مجلس خبرگان رهبری کمی کند است اما با این حال اقدامات لازم از سوی متخصصین عصبی و طب سنتی به منظور بهبود وضعیت ایشان در حال انجام است.

ولایتی با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه 15 شرکت و فرد ایرانی گفت: اعمال این تحریم‌ها در مغایرت با توافقنامه ژنو است اما با این حال از این مسئله متعجب نشدیم چرا که هیچ گاه ‌آنها پایبند به قول‌های خود نبودند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: علت طرح و تاکید رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی‌های مجلس از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بروز این گونه بدقولی‌هاست اما ملت ایران در سخت ترین شرایط و در زمان جنگ اصل مقاومت را تمرین کرده و هیچ‌گاه مقابل فشارها تسلیم نشده است.

ولایتی به نقش مذاکره کنندگان ایرانی در روند مذاکرات هسته‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: بدون تردید تیم هسته‌ای از مواضع اصولی جمهوری اسلامی در حفظ حقوق صلح آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد و امریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های جدید قصد به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغاتی دارند.

وی گفت: دشمن باید بداند جمهوری اسلامی با ادامه دادن راه خود و همچنین قرار گرفتن 15 کشور در همسایگی خود قابل محاصره اقتصادی نیست و البته باید به آنها تاکید کرد که عقاید 6 کشور مذاکره کننده متفاوت است.

ولایتی به ارتباط جمهوری اسلامی ایران با روسیه و چین اشاره و خاطرنشان کرد: انعقاد قراردادهای مختلف،‌ تاکید مقامات سیاسی روسیه و چین بر استفاده ایران از انرژی هسته‌ای نشان دهنده این موضوع است که می‌توانیم از راه‌های دیگر آثار سوء این تحریم‌ها را خنثی کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره دیدار امروز خود با "آرکی تیو میو یا" وزیر خارجه فنلاند گفت: این دیدار به درخواست این مقام فنلاندی صورت گرفت و مباحث نظریاتی استراتژیک و راهبردی در این دیدار مطرح شد.

وی گفت: بحث و بررسی موضوعات هسته‌ای و نقش ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای به عنوان موضوعات مهم در دیدارهای بین‌المللی است.

ولایتی بیان داشت: کشورهای اروپایی نسبت به قضیه اوکراین و روابط شرق و غرب بسیار حساس هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات اخیر منطقه گفت: وجود گروهک‌های تروریستی همچون داعش و النصره که مورد حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیگانگان هستند به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و مقابله با گروهکی همچون داعش به دلیل عدم پایبندی به اصول اسلامی و بین‌المللی به نفع تمامی کشورهاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، مشاور ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار