یک کارشناس مسائل اوراسیا گفت: کشورهای اروپای شرقی مثل لهستان و لیتوانی که از جمله بازماندگان اتحاد جماهیر شوروی به حساب می‌آیند، به عنوان سردمداران سیاست‌های ضد روسی در اتحادیه اروپا شناخته می‌شوند.

"شعیب بهمن" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که از آغاز بحران اوکراین، در نوع برخورد با روسیه اتفاق نظری در بین کشورهای اتحادیه اروپا دیده نشده است، گفت: کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان و لیتوانی که از جمله بازماندگان اتحاد جماهیر شوروی به حساب می‌آیند، به عنوان سردمداران سیاست‌های ضد روسی در اتحادیه اروپا به حساب می‌ایند.

این کارشناس مسائل اورآسیا با بیان این که همواره تحریم به مثابه یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند، اظهار داشت: به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما و استفاده احتمالی روسیه از اهرم گاز در فشار آوردن به اتحادیه اروپا، این نهاد در حال حاضر دست بسته‌تر به اعمال تحریم‌های جدید دست می‌زند.   
 
وی تاکید کرد: به طور کلی این تحریم‌ها آن چنان جدی نیستند که بتوانند تاثیری بر اقتصاد روسیه بگذارند، در حقیقت اروپا با وضع چنین تحریم‌هایی، در پی ایجاد یک جنگ روانی علیه روسیه است.
 
بهمن در ادامه افزود: اتحادیه اروپا در حال حاضر 2 رویکرد اصلی را در پیش گرفته است؛ اول افزایش تحریم‌ها و فشار بر روسیه و دوم رایزنی‌ها و گفتگوهای دیپلماسی برای حل بحران اوکراین.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه تحریم‌های اعمالی از سوی اتحادیه اروپا صرفا چند شخص و نهاد دولتی در روسیه را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: وابستگی اقتصادی اروپا به روسیه در مقایسه با آمریکا بسیار بیشتر است؛ همین مسئله می‌تواند اعمال فشارهای بیشتر از سوی اتحادیه اروپا را با تردیدهای جدی روبه رو کند.

انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، اروپا ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار