"کاترين اشتون" خواستار خروج نیروهای روس از خاک اوکراين شد

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره انگلیسی، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در میلان درباره اوضاع اوکراین گفت ما به طور صریح اعلام کرده‌ایم  بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد ما نیازمند راه حل سیاسی پایدار هستیم که همزمان به تمامیت ارضی  و استقلال اوکراین احترام بگذارد ما فکر می‌کنیم که این مسئله بیش از گذشته ضرورت پیدا کرده است. ما همچنان از روسیه می‌خواهیم خصومت را متوقف کند و فرایند انتقال سلاح، تجهیزات و نیرو به منطقه درگیری را متوقف کند و نیروهای خود را اوکراین خارج کند. 

من عصر امروز نتایج رایزنی‌های این نشست را به شورای اروپا گزارش خواهم کرد و همانطور که پیش از این اعلام شد با ویکتور پوروشنکو رییس جمهور اوکراین که در حال حاضر در بروکسل به سر می‌برد دیدار خواهم داشت و این سران اروپا هستند که قادر خواهند بود درباره نحوه واکنش به رویدادهای اخیر تصمیم گیری کنند. 

اشتون گفت همچنین زمان زیادی به گفتگو درباره مسایل مربوط به نحوه برخورد با گروه تروریستی داعش اختصاص داده شد و توافق شد تلاش‌های خود را برای برخورد با تهدید های ناشی از داعش و همکاری نزدیک با کشورهای منطقه افزایش دهیم. 

تهدیدهای ناشی از داعش نه تنها منطقه بلکه اروپا را نیز تحت تاثیر قرار داده است که جزیی‌ترین بخش آن جنگجویان خارجی هستند که به داعش پیوسته‌اند. این مسئله منجر به لزوم اقدام در برابر این تهدید در چارچوب اتحادیه اروپا شده است. 

همچنین کمک انسانی و سیاسی به دولت عراق و منطقه کردستان عراق حیاتی است و ما باید به حمایت از تمامیت ارضی و استقلال عراق در جهت کاهش آلام افراد آسیب دیده در بحران در سوریه و عراق و کمک به کشورهای همسایه به ویژه اردن که فعالیت‌های زیادی در کمک به آوارگان صورت داده‌اند، ادامه دهیم. 

اشتون افزود صبح امروز مذاکراتی طولانی درباره مسایل خاورمیانه داشتیم و از آتش بسی که در غزه برقرار شد استقبال می‌کنیم. همه ما می‌دانیم حل و فصل بحران انسانی در غزه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

 ما از مصر به علت تلاش برای میانجیگری درباره این مسئله تشکر می‌کنیم و از اسراییل و فلسطین می‌خواهیم  از این فرصت برای مذاکره در جهت دستیابی به توافق فراگیر و پایدار استفاده کنند. توافقنامه‌ای که همچنین ریشه های اصلی درگیری را حل و فصل کند و اوضاع غزه را تغییر دهد. صلح پایدار نه تنها می‌تواند منجر به از سرگیری فرایند صلح و تحقق راه حل تشکیل دو کشور شود و ما آماده کمک به حل و فصل پایدار این مسئله هستیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار