تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز یکشنبه 9 شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 4 ذیقعده‌ 1435 هجری قمری و 31 آگوست 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امروز یکشنبه 9 شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 4 ذیقعده‌ 1435 هجری قمری  و 31 آگوست 2014 میلادی است.

 70 سال پیش در چنین روزی مسابقات شنای قهرمانی ایران در تهران با شرکت تیم‌های تهران، اصفهان، آبادان، بندر انزلی و اهواز به مدیریت دکتر حسین بنایی در ورزشگاه امجدیه برگزار شد در 100 متر کرار سینه ایرج والی پور از اصفهان با زمان 1/01 در 200 متر قورباغه نوح نژاد از بندر انزلی با زمان 3/01 و در 800 متر آزاد دالفون از اهواز با زمان 13/22/07 اول شد.
 
57 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنای قهرمانی ایران که در بندر انزلی برگزار شد در شنای 400 متر آزاد رضا جلیلی‌ از اصفهان رکورد این ماده را 6 ثانیه کاهش داد و بدین ترتیب او رکورد دار ایران شد.
 
57 سال پیش در چنین روزی مسابقات بزرگ دو صحرانوردی‌ در کشور فرانسه برگزار شد و امیل زاتوپک‌ از کشور چک و اسلواکی با زمان 39/45/03 مسیر 12 کیلومتری مسابقه را دوید و قهرمان این مسابقات شد او رکورد جهانی این ماده را بهبود بخشید پس از او آمور از فرانسه و ژورک از چک و اسلواکی دوم و سوم شدند.
 
55 سال پیش در چنین روزی مسابقات شنای قهرمانی کشور در تهران برگزار شد در پایان این مسابقات و در رده‌بندی تیمی به تیم شنای آبادان با 180 امتیاز اول، تهران با 45 امتیاز دوم و مسجد سلیمان با 33 امتیاز سوم شد.
 
47 سال پیش در چنین روزی در یک رکوردگیری رسمی که به همت فدراسیون دو و میدانی ایران در ورزشگاه منظریه انجام شد ژولیت گورگیان در ماده پرتاب وزنه توانست با پرتابی معادل 11 متر و 87 سانتی‌متر رکورد ایران را بهبود بخشد. رکورد پیشین ایران متعلق به میرزا خانیان بود.
 
44 سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز ایران در گروه مردان به پایان رسید.
 
این رقابت‌ها برای شرکت در مسابقات جام عمران منطقه‌ای در پاکستان برگزار شد. در این مسابقات آقایان فرخ سنجری، علیرضا حجازی، امیر احتشام‌زاده و هوشنگ بزرگ‌زاده برای عضویت در تیم ملی تنیس روی میز ایران انتخاب شدند.
 
42 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم‌های فوتبال کادمیکای پرتغال و منتخب تهران در ورزشگاه امجدیه با حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد. در این دیدار تیم منتخب تهران موفق شد با نتیجه 1 بر صفر تیم آکادمیکا را شکست دهد. تنها گل این بازی را ایران پاک برای تیم منتخب تهران زد. در تیم منتخب تهران ناصر حجازی، ابراهیم آشتیانی، جعفر کاشانی، صطفی عرب، علی پروین، حق‌وردیان، ایران پاک، همایون بهزادی، اصغر شرفی و کلانی بازی کردند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تاریخ ، تقویم ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار