تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز دوشنبه سوم شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 28 شوال 1435 هجری قمری و 25 آگوست 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران امروز دوشنبه سوم شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 28 شوال 1435 هجری قمری و 25 آگوست 2014 میلادی است.

35 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهانی در لاهه هلند در دسته میان وزن محمد حسن رهنوردی از ایران با بلند کردن 365 کیلوگرم وزنه در مجموع سوم شد.

58 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی کشور در سالن پارک شهر تهران برگزار شد. در مسابقات انفرادی امید احتشام‌زاده به مقام قهرمانی رسید و در رده‌بندی تیمی، تیم تهران اول، آبادان دوم و مشهد سوم شد.

همچنین 58 سال پیش در چنین روزی اعضای تیم ملی دو و میدانی ایران برای اردوی المپیک 1956 ملبورن انتخاب شدند. وهاب شاهخوزه، جمال قائم مقامی، گلوردی پیمانی، داریوش زندآسا، محمود خلیق رضوی، علی باغبان باشی، درویش جلائی، نجم‌الدین فارابی، روح‌اله رحمانی، ضیا کمانه، کریم زندی، جلال کشمیری، ناصر نژند و اسفندیار ستاری برای عضویت در تیم دو و میدانی ایران انتخاب شدند.

50سال پیش در چنین روزی مسابقات شفای قهرمانی کشور در استخر شنای امجدیه برگزار شد و در پایان تیم تهران با 66 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. تیم مسجد سلیمان با 62 امتیاز و تیم اصفهان با 33 امتیاز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در 100متر کرار سینه حیدر شونجانی از بندر انزلی، در 400 متر آزاد رضا زاهدی از تهران، در 200 متر قورباغه سنجری از مسجد سلیمان، در 200 متر پروانه علی باباکمایی از مسجد سلیمان و در 100 متر کرار پشت علی عرب شریفی از اصفهان به مقام نخست رسید.

46 سال پیش در چنین روزی بیست و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ایران با حضور تیم‌های تهران، گیلان، خوزستان، مازندران، فارس، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه و لرستان در اصفهان برگزار شد.

در پایان این وزنه‌برداران رتبه اول را کسب کردند:

در مگس وزن محمدرضا ناصحی از تهران با 290 کیلوگرم وزنه در مجموع

 در خروس وزن هراند توروسیان از تهران با 322 کیلو و 500 گرم وزنه در مجموع 

در سبک وزن غلامرضا قوام لو از مازندران با 365 کیلوگرم وزنه در مجموع

در پر وزن منوچهر فاضلی از تهران با 310 کیلوگرم وزنه در مجموع

در میان وزن تقی روحانی ازتهران با 372 کیلو و 500 گرم وزنه

در مجموع و در نیمه سنگین شاه کرم کرم‌زاده از خوزستان با 380 کیلوگرم وزنه

در مجموع در رده بندی تیمی، تیم تهران اول و مازندران دوم و خوزستان سوم شد.

 46 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید. در 200 متر سرعت داوود اخلاقی از تیم عقاب، اصغر درودی از تیم واحد و مرتضی مهاجبی از تیم واحد به ترتیب اول تا سوم شدند. در 4کیلومتر تعقیبی تیمی، تیم عقاب با زمان 5:04:03 اول و واحد دوم و پاس سوم شد. این مسابقات در تهران برگزار شد.

41سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی ایران با شرکت 14 تیم از استان‌های تهران، مرکزی، همدان، فارس، کرمانشاه، مازندران، زنجان، آذربایجان شرقی، خراسان، گیلان، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمان و خوزستان برگزار شد.

در 1کیلومتر شروع ساکن حسین بهارلو، در 4کیلومتر تعقیبی انفرادی خسرو حق گشا، در 24 کیلومتر در ماده نیمه استقامت حسن فرد و در  100 کیلومتر تیمی استقامت تیم تهران با زمان 2:19:46 اول شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تقویم ، ورزش ، تاریخ ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار