7 بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران برای اولین بار بازی در جام جهانی را تجربه می کنند. نام های بزرگی مثل صمد نیکخواه و حامد آفاق در میان این هفت نفر متفاوت هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تا ساعاتی دیگر تیم ملی بسکتبال ایران برای اولین بار در جام جهانی 2014 وارد میدان می شود. پنج بازیکن از بین 12 یار نهایی ایران تجربه بازی در جام جهانی را دارند.

مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، ارسلان کاظمی، اصغر کاردوست و حامد حدادی چهار سال قبل در ترکیه یک بار جام جهانی را دیده بودند اما صمد نیکخواه، حامد آفاق، محمد جمشیدی، روزبه ارغوان، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی و آرمان زنگنه تا به حال در جام جهانی بازی نکرده اند.

صمد و آفاق در سال 2010 به خاطر مصدومیت درست قبل از اعزام به مسابقات، شانس بازی در جام جهانی را از دست دادند.

از بین این نفرات تنها سجاد مشایخی به خاطر آسیب دیدگی چشم امشب فرصت بازی ندارد و سایر نفرات شانس این را خواهند داشت که برای اولین بار پا به میدان جهانی بگذارند.

هر چند مشایخی وضعیت خود را خوب توصیف می کند و صبح امروز هم اخبار از احتمال بازی او در روز دوم خبر می داد اما بچیروویچ سرمربی تیم ملی در مصاحبه با سایت فیبا تاکید کرده که مشایخی برای 3 هفته قادر به بازی نخواهد بود.

فیلیپین بازی را به وقت اضافه کشاند

تیم ملی بسکتبال فیلیپین در اولین بازی آسیایی مقابل کرواسی ایستاد و بازی را در وقت عادی به تساوی 71-71 کشاند. فیلیپینی ها در وقت اضافه 10 بر 7 باختند و کرواسی با مجموع 81 امتیاز برابر 78 امتیاز فیلیپین برنده شد.

بوگدانویچ کروات با 26 امتیاز بهترین آمار این تیم را داشت. آندری بلچ آمریکایی هم بیشتر بار فیلیپین را با 28 امتیاز و 12 ریباند به دوش کشید.

جف چن با 17 امتیاز دومین بازیکن موثر فیلیپین بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار