معرفی تیم‌های هم‌گروه ایران در جام جهانی بسکتبال؛

تحول برزیل بعد از دریافت وایلد کارت

تیم ملی بسکتبال برزیل سومین هم‌گروه ایران در جام جهانی اسپانیا با سهمیه وایلد کارت به جام جهانی رسید اما در چند ماه تمام قدرت خود را جمع کرد و به یک مدعی کسب مدال تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، معرفی برزیل سومین حریف بسکتبال ایران در جام جهانی 2014 در تورنمنت اسلوونی اتفاق افتاد. برزیلی‌ها با اختلاف 40 امتیاز ایران را شکست دادند تا آن دسته از هواداران ایرانی که شناخت خوبی از این تیم نداشتند مطمئن شوند تیم آمریکای جنوبی حریفی شکست دادنی در اسپانیا نیست.

برزیلی‌ها که در جام ملت‌های 2013 آمریکا با 3 برد و 3 باخت نهم شدند، در رده دهم رنکینگ جهانی جای دارند.

بهترین نتیجه برزیلی‌ها به سال‌های 1959 و 1963 باز می‌گردد که 2 بار قهرمان جهان شدند اما 40 سال بعد با سهمیه وایلدکارت به جام جهانی رسیده‌اند.  هر چند ترکیب سال قبل برزیل خالی از تمام ستاره‌ها بود و ترکیب امسال با تمام ستاره‌ها تکمیل شده است.

مارسلو ماچادو خداحافظی خود را پس گرفته و مارکوس ویه‌را که سال قبل غایب بود به ترکیب تیم بازگشته است. اما وزنه اصلی تیم روی دوش لئوناردو باربوسا، تیاگو اسپلیتر، نه نه و اندرسون وارژائو است.

برزیل چهار سال قبل یک باخت دردناک چهار امتیازی را مقابل آرژانتین تجربه کرد و از جام جهانی حذف شد. آن باخت به حریف همیشگی آمریکای جنوبی تجربه شد تا برزیلی‌ها با تمام قدرت به جام جهانی 2014 بیایند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار